Kuka Ruotsin kuningattarista on ennen Silviaa odottanut ja synnyttänyt lapsen tai lapset.

Tarkoitan siis kuningattarena ollessaan

Avainsanat: bernadotten suku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 09:29

Onhan noita täytynyt olla joitakin kun on jälkeläisiäkin tullut. Olen aina ollut huono historiassa, joten tämän alan tietokilpailuissa en pärjää enkä luntata kehtaa.

Kysyjän kommentti

Olisit Ida luntannut vain. Minä olin laittanut Berdanotten suku, se oli väärin. Oli kysessä Hollstein-Gottorp suku. Kustaa IV Aadolf oli Ruotsin kuningas v.1792-1809 ja hänen puolisonaan oli Frederika Dorotea v.1781-1826 ja heile syntyi viisi lasta Frederikan kuningattarena olo aikana. Kaarina Maununtytärtä on veikattu, mutta Erikin ja kaarinan poika syntyi 28.2.1568. Erik ja Kaarina vihittiin 4.7.1568 ja seuraavana päivänä hänet kruunattiin kuningattareksi.Oli muutaman kuukauden kuningattarena, sillä Erikin kuninkuus kukistui syksyllä 1568. ei siis kuningattarena olo aikanaan synnyttänyt lapsia.
Olipa työläs urakka, täytyy toisen kerran katsoa mitä kysyy, eikä vain mielijohteita.
Kiitos kaikille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2010 - 09:39

fi.wikipedia.org/wiki/Kaarin...tyt%C3%A4r

Linkki sinulle..
Wikipediasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 09:52

Kukas nykyisen kuninkaan synnytti,oliko hän kuningatar.Noloa,mutta näistä jutuista en kyllä muista mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 10:30

Kaarina Maununtytär
Katariina Jagellonica
Lovisa
Ruotsin kuninkaan Kustaa Vaasan toinen vaimo Margareeta Leijonhufvud
( Margareeta1:llä oli adopitolapsi)
ainakin nuo löysin wikistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 18:41

Miehensä kuolemaan saakka Kaarina Maununtytär asui Turun linnassa. Juhana III antoi Kaarina Maunutyttärelle Kangasalla sijaitsevan Liuksialan kartanon. Ruotsalainen Kaarina Maununtytär oli Suomessa suosittu ja nautti köyhälistön laajaa arvostusta, mikä näkyi muun muassa siinä, että nuijamiehet jättivät hänen kartanonsa rauhaan nuijasodan aikana. Kaarina Maununtytär kuoli 13. syyskuuta 1612 Liuksialassa 61-vuotiaana lyhyen sairauden jälkeen. Hänet haudattiin Turun tuomiokirkkoon. Tyttärensä Sigridin lisäksi Kaarina Maununtytär on ainoa Suomeen haudattu kuninkaallinen henkilö.

Tuo tieto oli Kaarina Maununtyttärestä. On varmasti muitakin synnyttäjiä, mutta hän ainakin.