Hellettä, hikevää, ukkosta ja lämpötilan ennätyksen odotuksen päivä. Onko palvon kivennäisvettä, ja pyyhkeitä varastossa?

Niin hyvää huomentä. On tullut se "punainen" päivä. Tarkoitan sääkarttaa.
Saas nähkä joko saadaan sitä ukkosta Keski-
Keskisuomeenkin. Olisi tervetullutta, jos ei kaikkia kavereitaan ottaisi mukaan.

Avainsanat: säätila odotettavissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2010 - 15:13

Tänään Pohjois-Savossa varjossa +34, aurinkoista ja tuuletonta koko aamupäivän. Töissä oli vaikeaa niin vanhuksilla kuin hoitajillakin. Asuntojen sisälämpötilat + 28 johon ei auttaneet tuulettimet eikä mitkään konstit. Itselle tuli rytmihäiriöt tosi pahasti ja jouduin olemaan välillä pitkällään. suihkutukset pienissä kylppäreissä ja saunotukset meinasivat siis viedä jo hengen. Nyt toivun tässä kotona ja käyn puolen tunnin välein viileässä suihkussa. Juotavaa on mennyt, vaatteita vaihdettu ja tässä vaan itsekukin koettaa selviytyä suomalaisella sisulla. Venäjän savusumu hajuineen on jo täällä ja sekin haittaa ainakin allergikkoja, miksi ei muitakin. Täytyy yrittää kastella kasveja ja Onnelassa näytti olevan sisälämpötila jo +38...ei riitä enää tuuletus. Kasveja pitänee suihkutella. Kyllä nyt savolainenkin lämpenee....

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle, rytmihäiriöt onko jo vähentyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2010 - 07:57

Illalla oottelin ukkosta saapuvaksi tänne. Muutta olin taasen onnekas kun ei tullut.Se tekee pahoja ja poltelee poroksi.Kyllä on kuule lidistä ostettua kivennäisvettäkin jemmassa ja juotu.On juotu piimää jota ohennettu vetellä.Se on aika hyvää kanssa.Kaikkia nesteitä juotu vuorotellen.Limua enkä kaljaa juo.Kaljan täytyy olla omatekemää tai omatekemää sahtia.Maistoin lasillisen sahtia tuolla messuilla kun olimme oripäässä.Oli todella hyvää sahtia itse sahtimestari paikalla.Olipahan keskusteltavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 09:44

No ei Turussa nyt ainakaan aurinko paista, vielä ei hikiseltä tunnu..alkaa jo näyttää tuokin naamaansa..
Juomaa on jääkaapissa ettei tuo jano pääse yllättämään..
Puhallin puhaltaa selkään, kyllä tästä päivästä kunnialla selvitään..
Jos oikein tukalata tuntuu onhan tuo suihku tuolla kylppärissä odottamassa..

Lisätty: 29.07.2010 - 09:50

Pakko laittaa mun miehen mietteet viime kesän reissulta Sisiliasta rantapäivästä...
Mieheni vastaan aurinko

Oltiin valkosii kuin maitotölkit kun sinne mentiin,rasvattiin ittemme tosi kunnolla, mulla ei oo koskaan ennen ollut niin liukas olo, hyvä kun pystyssä pysyin, no se siitä.
Tuolit ja varjot vuokrattiin se maksoi 9€ per nuppi, ai niin hintaan sisältyi myös tuhkakuppi, ei paha kun tuhkis oli myös hinnassa.
Siinä mää makasin kuin Atrian grillimakkara, ja oottelin koska alan kypsyä, itse kypsyin parissa minuutissa oottelemisee, kunnes ihollani alkoi ritistä ja rätistä.
Ihonvärini muutos näkyi varmaan manner Italiaan asti, olin punaisempi kuin se Strombolin purkaus.
Aika kivulias olo oli mulla kun tultiin rannalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 11:20

Aurinkoinen päivä näyttää tulevan.
Tiesää näyttää tosin vielä vain 23,6 ja oma mittari 24,5. Varmasti lämpenee vielä muutaman asteen.
Sopiva päivä kuskata loput muuttotavarat, leikata nurmikko ja pensasaita, sekä siivota ja pestä ikkunat.
Illalla täällä oli erikoinen ukkonen, kus salamoita räiski jossain pilvissä parin sekunnin välein. Maahan saakka tulevia salamoita näin vain yhden. Olo oli kuin 70-luvun diskossa, kun koko maailma valkeni vitivalkeasta valosta todella tiuhaan tahtiin.
Nyt harmittaa, kun en ymmärtänyt ottaa videolle tuota näytelmää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 20:56

Kuumaa on ollut, mutta en vieläkään valita. Onhan näitä kelejä sitten parin kuukauden päästä kiva muistella. Lapsen kanssa olimme pitkään rannassa leikkimässä, ja nyt sisällä pörrää tuuletin mukavasti. Savossa olen minäkin ollut koko päivän, mutta onneksi ei ole tarvinnut tehdä mitään oikeita töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 00:06

Eri päivä ja ukkostaa kunnolla mutta vichyä on tarpeeksi neste ja suolatason ylläpitämiseksi. sitä ihan oikeaa, paras janojuoma ja autossa on aina 1,5 litraa vaikka lämpeneekin mutta onhan se silti märkää

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 09:26

Vettä tulee raanasta ja pyyhkeitä löytyy kaapista. Ei ole tarvinnut varastoida mitään.