Missä on ollut kesän helle ennätys?

Oletko seuraillut tarkasti mittariasi, mikä on ollut suurin lukema.

Avainsanat: helteistä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2010 - 00:34

Lahti, laune 35,0, maillä 34,4

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2010 - 18:16

oma 'ikkunamittari' on kiinni tuossa tummassa ikkunanpokassa, aurinkokin siihen välillä posottelee, lukeman +44 olen sattunut huomaamaan, varaa ei enää ole kuin kuutisen astetta ja sitten mehut poksahtaa ulos mittarista ....

se asiallisesti varjossa mitattu lukema oli tänään + 32 C ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 18:18

Lahdessa on tänään mitattu + 35C,meilläkin on mittarissa + 34 c,ja se on kyllä liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 19:01

Uusi lämpöennätys on 35,0 astetta.
Kesän lämpöennätys rikkoutui tänään Lahden Launeen havaintoasemalla hieman neljän jälkeen.

Lähteet:
mtv-3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 20:00

Tulimme uimasta ja Riihimäen patskun sillanpielessä uusi ennätys 34+Ei koskaan aikaisemmin tuollaista lukemaa.Siitä näkee kellonajan ja lämmön tai pakkasen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 20:36

Kuulin uutisita,että Lahdessa oli +35 astetta..Meillä oli päivällä+33...nyt vielä+ 29,2

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 20:57

Minulla on mittari kanssa parvekken lasin ulkopuolella, johon päivän paistaa aurinko, joten se ei ole vertailukelpoinen. Ollut nyt muutaman tunnin varjossa ja just katsoin klo 20.56 oli 31 astetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 21:08

31,8 mittarissa joka on aina varjossa ja näyttää muutenkin lähelle virallisia lukemia.
Sellainen johon aurinko paistaa, näyttävät viivaa, eli yli 50 astetta.
Tiesää näyttää nyt 21,6. Mustia pilviä sillä suuntaa, mutta ei salamoi ja tuskin sataakaan.
Ihmettelinkin, että joku käveli tiellä tuulipuku päällä ja huivi kaulassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 05:24

Eilen Lahdessa, 35,0.

Lähteet:
TV-uutiset

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 09:15

Ja jälkiviisaana näin myöhemmin voin vastata että Liperissä. Yli 37 astetta.