Oletko koskaan nähnyt valkoisia variksia? Tunnistaisitko jos tulisi vastaan?

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...os=hl-ko-1

itse olen kerran vuosia sitten yhden nähnyt ja meni tosi pitkän aikaa ennenkuin tajusin mistä linnusta on kysymys.

Avainsanat: valkoinen varis

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2010 - 03:04

Olivatpa outoja otuksia.
Ei tuollaista hevin tunne, ellei ole nähnyt kuvaa. Nyt siis tunnistaisin, mikäli kyllin läheltä pääsisin tarkkailemaan.
Albinoja en ole nähnyt kuin yhden lapsen Thaimaassa. Äiti ulkoilutti häntä yöllä, koska päivänvalo lienee myrkkyä albinolle? Ei ole helppoa elämää hänelläkään. =(

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2010 - 00:52

En ole nähnyt, kaipa niitä albiinoita voi syntyä variksillekin. Tokko tunnistaisin, jos vastaani tulisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 03:52

En valkoisia, niitä tavallisia vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 05:46

En ole nähnyt, enkä tunnistaisi sitä varikseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 07:04

Itse en ole nähnyt, mutta kuullut uutisista, että niitä aina on silloin tällöin.Vuosia sitten tuli radiossa kun neuvonen haki tosta kolmostien varrelta .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 08:09

En itse ole livenä nähnyt, mutta albiinoja syntyy joskus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 09:12

En olisi näitä variksiksi tunnistanut,toivon heidän kuitenkin pärjäävän raakalaisten maailmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 09:41

Vain kuvassa olen nähnyt albiinovariksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 10:56

En ole koskaan nähnyt valkoista varista.Eikö se ole aika harvinainen näky.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 12:19

En ole lintutuntija, mutta harakan ja variksen kyllä tunnistan. Kyllä tuossa asennossa etummaisessa on selvästi variksen piirteet näkyvissä. Väitä en silti, että tunnistaisin.
Punatulkun, pääskysen, talitintin ja "pulun" myös tunnistan, mutta siihen se tieto pitkälti jääkin.
Vesilintuja joitakin myös tunnen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 15:30

Ystäväni aikoinaan harrasti valokuvausta ja oli onnistunut valokuvaamaan albiino-västäräkin. Arvuutteli miulla mikä lintu mahtaa olla. En nähnyt punaisia silmiä ja vastasin lapinvästäräkki (mahtaako sellaista olla olemassakaan..), koska lintu näytti västäräkiltä.

Jos kyseiset linnut näkisi omissa touhuissaan ja etenkin linnulle ominaisissa elkeissään, saattaisin jopa tunnistaa variksiksi. Harakoilla on poikkeavat likkeet variksiin verrattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 16:05

Enpä ole nähnyt. Ainoastaan albiinoporon viime syksynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 20:58

Haluaisin kovasti pihapiiriimme valkoisia variksia. Tavallisen värinen perhe asustelee lähellä taloamme. Tuntee meidät, oman väen, ne tervehtivät meitä ja tulevat aika lähelle.Olemme vieneet linnuille raikasta vettä joka päivä.Orava juo myös mielellään.
Valkoisia variksia. Harvinaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 09:08

Jos tuon näköisiä on vastaan hypähdellyt, niin lokeiksi olen luullut. En tiettävästi ole koskaa nähnyt. Nätimpiähän ne ovat valkoisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 14:49

Hesassa varisten lasten väripigmentti saattaa olla valkoinen silloin puhutaan ns. mäkkärivariksista
Emot on ruokkineet jälkikasvuaan roskaruoalla ja varisparkojen sulat ei kehity ja takki jää muutenkin heiveröiseksi. Näiden varisten kohtalo on kova- eivät tavallisesti selviä lentokykyiseksi saakka.

Ajatelkaas ja sitten ihmisemot syöttää samaa kamaa omille jälkikasvuilleen!!! (?)