eero ja jussi laulaa .Ei aika mennyt koskaan palla .Eikö se todellakaan pallaa .Vaikka haluaisi. Haluaisitko sinä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2010 - 23:02

Elettty on eletty. Ei se ehkä ihan mennyt niinkuin tahdoin. Olen siis aloittanut uuden jakson elämässäni.
Elin erilaisen nuoruuden, kuin omat lapseni. He eivät voi käsittää elämää ilman E-pillereitä,
televisiota, kännykkää ja nettiä.
He eivät ymmärrä kuinka työväentalon iltamien lopussa saimme tanssia jopa 1½ tuntia.
Saatikka,että kävimme "riemuliiterissä ja "virransillan" tansseissa, joissa Kalle soitti kaksirivistään.
Olen ottanut mittaa elämästäni kymmenvuotispäivinäni, muuttolaatikoiden keskellä, erossa ja yhteentulemisessa, sukukokousta meillä ei ole järjestetty, sensijaan saan sukuni juuret lukea (kiitos netin) sukutarinastamme aina 1700-luvulta alkaen

On ollut monelaisia menestyksiä, vienyt työni kautta ammattitaitoa eteenpäin, lapsillani on kaikki hyvin.
Kaikkia tätäkö pidän voittona. Sisäiset haavani eivät näy ulospäin.
En todellakaan ole päässyt toteuttamaan omaa kudelmaani. Niin monta raitaa kun kutojaakin siinä on ollut. Minä en jätä jälkeeni muistopatsasta, tarinani on lähempänä vanhaa ryijyä tai
sitä värikastä tilkkupeittoa.
Tärkeää on, että minua on tarvittu, sukuni on kaivannut sitä yhtä naistakin.
Ja nyt kun en enään laske menneitä vuosiani, minä lasken tulevia päiviäni, kun horisontin raja lähestyy. Minä katson, että elämälläni on ollut tarkoitus.
Kaipaanko entistä elämääni, en kaipaa. Se on sisimmässäni.
Nyt vuosieni sisällössä on ehkä vähemmän, mutta henkinen minäni on täydellisempää.
Olen saavuttanut ajanjakson, joka on luopumisen aikaa.
Nyt otan esille sen Raamattuni ja luen Saarnaajan kirjan 3.luvun jakeet 1-8.
Se on siinä.

Lähteet:
oman elämäni riepumatto

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.07.2010 - 21:43

ei palaa eikä niin väliksikään,
ne hyvät jutut sieltä menneestä säilyy muistossa ja se riittä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 22:32

Eipä taida palata, mutta haaveisiin voi aina hetkeksi lipua..
Mutta ainahan teemme uusia tunteita, sitähän tuo elämän rikkaus on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 22:35

ei välttämättä muuten "se aika entinen", mut ne ikimuistoiset eri tunnetilat; ihastuminen, rakastuminen, odotus, "epätoivo", uskallus ja kaikki se tunnetasolla, joka oli niin ainutkertaista, kun ne hetket nuoren elämässä ensimmäisen kerran kokee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 10:07

Parempi vaan kun ei mennyt koskaan palaakaan. Parempi suunnata katse tulevaisuuteen ja odottaa, mitä se tuo tullessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 14:50

ei aika mennyt koskaan palaa, ei ei, mutta aika kultaa menneen ja unohtaa tarpeettoman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 17:24

Tärkeämpää on elää tässä hetkessä - ei eilisessä eikä tulevassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 23:35

Kuunteleppa Fredin kolmatta linjaa takaisin , siinä vastaus kysymykseesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 21:12

Ihan hyvä, ettei palaa takaisin. En taitaisi kestää sellaista sekamelskaa enää.Mielessä olevat muistot riittävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.08.2010 - 14:43

Ei palaa, mutta jos olisi mahdollisuuksia elää joitakin hetkiä uudestaan, silloin tekisin ihan toisenlaiset ratkaisut.