c) Miten ohjaisit vanhusta edellä olevissa asioissa omatoimisuuteen? d) Suunnittele, miten kesäsijainen mieslähihoitajaopiskelija tekee vanhuksen kodissa viikkosiivouksen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2010 - 08:02

ehkäpä näistä linkeistä löydät apua pulmaasi:
www.osao.fi/file.php?970
www.superliitto.fi/datafiles...su_net.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.07.2010 - 08:43

Palisanterin ohjeet varmaan katseen kestäviä, en oikein päässyt kysymyksesi sisään, kun sitä a)kohtaa en jostain syystä löydä.
Kyllä ne miessiivoojat ovat aivan yhtä päteviä mielestäni kuin naisetkin.
Normaali vikkosiivoushan on mattojen puhdistus, kostella pyyhminen ja pölyjen poisto.
Näin se minulla menee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 09:53

Tuossa ylhäällä onkin jo vastauksia siivoukseen..
Sukupuoleen ei ole syytä katsoa, siinä missä naisetkin niin miehet ovat yhtähyviä hoitajia!

Mutta vanhuksen omatoimisuuteen, tuo on niin paljon itse vanhuksesta kiinni..
jotkut jäävät mielellään kiikkustuoliin ja toiset taas hääräävät ehkä vähän liikaakin..

Yksi ehkä pahin on vanhukset tänäpäivänä eivät kehtaa pyytää apua, katsovat tuon noloksi..
( niin kävi minun anopilla ja appiukolla, appiukko nosteli mammaa ja sattui vahinkoja siitä syystä, vaikka tuo nappilaite oli ranteessa, ovat kyllä olleet jo pari vuotta haudassa)
Mielen virkeänä pitävät vieraat ja hoitajat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 16:36

Vanhukset aika apaattisia. Joten ensin jututtaa ja kysellä eiköhän se siitä.Ne saattaa peläätäkkin nuorta.Muista sinä menet toisen kotiin.Haluat auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 20:41

Palisanterilla vastaus tähänkin.Mutta olisiko kyssärissä pitänyt olla myös kohdat a ja b?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 23:47

Mitä jos aloittaisit kysymällä tältä vanhukselta mitä hän itse toivoo tehtäväksi? Luultavasti saat tarvittavat vastaukset häneltä. Mikäli siivoustekiniikassasi on toivomisen varaa, ota yhteyttä Marttaliiton neuvontaan. Sieltä saat tervejärkiset neuvot. Kotisivu löytyy netistä, googlaat vain martat. Siitä se homma lähtee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 03:52

Samoin kuin naisväkikin. Vilkaise Palisanterin linkit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 21:38

Palisanterin vastaukset ovat jälleen kerran erinomaiset. Lue linkit.