Mitä tarkoittaa kestävän kehityksen periaate kodissasi. Kerro esimerkkejä, miten voisit niitä toteuttaa? (Esimerkiksi mihin viedään lasit, kartongit, lehdet.. )

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2010 - 22:34

Minä toteutan ajatusta siten, että ostan vain sen mitä tarvitsen.
Noin periaatteessa. Joskus kyllä vähän tulee lipsuttua. Roskia en lajittele, koska tuotan sitä niin vähän, mutta metallit ja risut toki kierrätän, kuten tietysti ongelmajätteetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2010 - 22:27

Meillä on tapana lajitella biojäte,kartonki, paperi, metalli, lasi, paristot jne. asianmukaisesti.Joskus käy kyllä mielessä, että hoitaako myös jäteyhtiö oman osuutensa niinkuin pitääkin. Olen kuullut, että joskus on seka- ja biojätteitä kerätty samaan kyytiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2010 - 00:56

Kierrätystä kierrätystä. Sehän on kaiken aa ja oo nykyään. Uusiokäyttöä pitää suosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 07:17

Kaikki mahdollinen kierrätetään. Toivon, että jonakin päivänä saadaan myös muovituotteille oma kierrätysjärjestelmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 08:23

Kyllä erottelen biojätteeen, pahvit, paperit sekä sekajätteen samoin lasille on jaäteastia ulkona.
Voi kyllä joskus tapahtua pieniä vipauksia, jos oikein rehelliseksi heittäydyn tässäkin.
Jos iso jäteyhtiö edellä, niin pieni mummo perässä.

Biojäteeseen taittelen pussin sanomalehdestä, kun se on vietävä joka päivä pois, ainakin
kesällä, olen siis nuukurikin. Oikean biojätepussin laitan silloin kun vieraat ovat kuvioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 08:41

jätteiden lajittelu nykyisin seitsämään ryhmään (niille löytyy roskikset pihan perältä), kerrätykseen menee entistä enemmän tavaraa ja 'turhia' hankintoja on saatu jonkinverran vähennettyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 09:44

Jätteiden lajittelua jo tehty pitkään..
Turhaa tavaraa ei tuleostettua niin paljoa, ja kierrätystä harrasta molemmin puolin Kirpputorit!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 10:00

Turhar tavarat jätetty pois.Käytämme kaikkea vanhaa.Lajittelemme jätteet viedään omiin toimipisteisiin.Aina lämmitetty roska puulla .Säästämme sähköä.Vanhaan malliin asutaan.Autoa käytetään jos ei pyörällä mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 11:42

Meillä on ainakin 25 vuotta lajiteltu jätteemme, kangaskasseja käytän ostoksilla, ja huonekalumme ovat kestäviä ja koko puuta, ei tarvitse jatkuvasti ostaa uusia, turhaan ei meillä sähköä käytetä, eikä vettäkään lotrata turhaan, on omassa maksussa kaikki ja omakoti asukkaana ymmärtää mitä kaikki maksaa, ei kerrostalo asukkaat tiedä mitä vesi maksaa, kylpyammeellisella vettä suihkuttaa moni henkilö jo , meillä on vettä säästävät suihkut, ja haluan jättää pienen törkyjätteen lapsenlapsilleni joita on nyt 4 kpl.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 03:43

Kaikki mahdollinen kiertoon. Tärkeimmät tulivat jo yllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 09:21

- suosimalla kierrätystä ja uusiokäyttöä
- välttämällä kertakäyttötuotteita
- suosimalla pitkäikäisiä ja korjattavia tuotteita
- energian- ja vedenkulutusta tarkkailemalla

kestävä kehitys on jatkuva prosessi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2010 - 05:55

Pyrin kierrättämään, enkä osta mitään kertakäyttötavaraa.