Oletko käynyt tänä kesänä vadelmia poimimassa? Minä kävin ja marjoja oli paljon mutta olivat tosi pieniä ja matoisia.

Vaivoin sain ämpärin lähes täyteen ja kaiken kruunasi ampiaisen pisto vasempaan etusormeen.

Avainsanat: vadelmat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2010 - 19:37

omaan suuhun tuost terassin kuppeesta oon poiminut .. mut kyl niitä sais jo noukkia säilöönkin , jos vaan jaksais tuolla helteessä olla ... 30 + JA EN tykkää yhtään on ihan liian kuumaa minulle :(

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2010 - 14:52

En isommin ole poiminut kun omia mansikoita.Tänään katsastin vadelmia ,en löytänyt kun kupillisen pieniä ruppanoita.Laitoin mausteeksi aamukiisseliin kun söimme puuron kanssa .Laitoin mustaherukkaa ja mansikkaa myös mukaan.Hyvää tuli. Mutta tosiaan kuivuus on ollut kiusana täällä päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 15:41

Eivät ole vielä kypsiä täällä meillä päin. Tästä pihan ympäriltä kerään mitä sattuu löytymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 17:01

Jokusen pistin pensaasta suuhun.
Mamma meillä marjat laittaa ja pappalle ne kaikki maittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 17:22

En ole nähnyt ainataan vartta ja olen sellainen, että en osta edes tuotetta missä on käytetty vadelmaa.
Kuvittelen, että niissä tuotteissa on liha mukana.

Toinen juttu on jo eri juttu, ostin sekasieniä ja aloin laittamaan ruokaa, kun aloin niitä keittämään
matoja oli paljon veden pinnalla. Sen jälkeen en ole ostanut kuin herkkusieniä.

Näin ällöttävät jutut kerroin teidän makoisille vattuaterioille. Se on eri asia kun itse noukkii ja puhdistaa. Silloin tietää mitä suuhun laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:36

Vadelmia en tälle kesälle ole hankkinut, ja ne jätän tältä kesää kokonaan väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:56

Enpä ole vielä kypsiä nähnyt ja vadelmia joskus kyllä pakkaseen laitan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 22:26

Aivan raakileita vaapukkani vielä ja mansikka vasta kukkii.
Suomi on todella pitkä maa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2010 - 00:43

Omista pensaista keräsin tänään pari litraa. Isoja ja makoisia - ja matoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 07:53

Mökillä kasvaa villivatukko, mutta ei siinä vielä ollut kun pari kypsää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 09:04

torihintoja katsellessa tuli mieleen että pitäiskö lähteä, taitaa kuitenkin jää vaan aatokseksi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 01:17

Onhan noita kuulemma muuallakin kuin puutarhassa ja muut marjat kärsii kuivuudesta mutta odotetaan hyvää puolukkasatoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 22:13

En viitsi edes lähteä etsimään vadelmapaikkoja....ovat kumminkin ,niin pieniä..kun on ollut kuuma kesä..