X
Kysytty: 24.07.2010 - 15:37

Paljonko kello on jäljessä/edellä ET (Eastern Time) -aikavyöhykkeellä?

Avainsanat: aikavyöhykkeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 15:52

tuosta linkistä löytyy vastaus

matkailijan.info/aika/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 15:53

EDT (Eastern Daylight Time) on Pohjois-Amerikassa ja Kanadassa käytetty nimitys ET (Eastern Time Zone) -aikavyöhykkeestä kesäaikaan. ET-aikavyöhyke peittää suuren osan Pohjois-Amerikan itärannikosta sekä osan Etelä-Amerikan länsirannikosta. ET-aika on UTC-5 (tuntia), paitsi kesäaikana UTC-4 (tuntia). Kesäajan ET-aikaa kutsutaan kesäaikana erityisesti nimityksellä EDT (Eastern Daylight Time) ja talviaikana nimityksellä EST (Eastern Standard Time).

Myös Australiassa on EDT-aika, johon viitataan usein myös lyhenteellä AEDT (Australian Eastern Daylight Time). AEDT-aika on AEST (Australian Eastern Standard Time) + 1, tai UTC+11.

Haettu osoitteesta fi.wikipedia.org/wiki/EDT

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 17:40

Toukokuulla siellä käydessäni puhelin päivitti aikansa 7h perään meidän ajastamme.

Lisätty: 25.07.2010 - 20:44

Tässä hauska kello: www.timeticker.com/

Lähteet:
www.w3.org/Protocols/Time/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 22:06

matkailijan.info/aika/

saman linkin löysin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2010 - 00:31

Paljon ja vähän päälle. Saitkin jo vastauksia tuossa aiemmin.