Onko napsuissa ravi-ihmisiä? Kuka käy kuninkuusraveissa Oulussa?

Avainsanat: hevos urheilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2010 - 16:40

Aikoinaan kävin kaverin kanssa paljonkin raveissa ympäri suomea kymmenisen vuotta sitten. Sitten hän muutti autuaimmille laitumille. Siihen jäi ravien harrastaminen. Kerran lomareissulla (2003) kävin Sorsasalossa Kuopiossa katsastamassa savolaisten meininkin. Ei jäänyt poltetta tuohon hommaan. Tuli sitä muutamat kuninkuusravitkin seurattua, joita katselen nykyään telkkarista. I.P. Vipotiina ja Saran Salama kruunattaneen tänä vuonna.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 15:42

en itse ole mikään ravinainen , mutta seurannut joskus raveja olen ja pienellä panoksellakin mukana ollut , kun on noita ravihulluja suvussa ja kannatus mielessä sit pitää panostaa tuttua ravuria ... .. mut en todellakaan ole mikään intohimoinen raveissa kävijä ...enkä aio ouluun mennä raveihinkaan , en kyllä nyt tällähetkellä sinne asti suuntaa muutenkaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 20:14

Raviimmeisiäpä hyvinkin, mutta on ole kuninkuuskisoihin menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 10:21

Kiitos vihjeestä, kunikuusraveja kyllä katson tänäiltanan TV.stä. Livenä en ole ollut niissä.
Muistan 65 vuotta taakse päin, kun kylämme isännät ajoivat joka talvi Tassarijärven jäällä kilpaa
kirkkorekilöillä. Se oli sellaista ajanvietehommaa entisaikoina.
Pappani vei minua sinne.
Veikkauksen ravipeliä pelaisin joskus, mutta siinä pitäs olla pieni porukka, joka tietäsi muutakin
kun ravaajan nimen.
Kyllä minä tiedän monia "ravihulluja" täälläkin, jotka käyvät esim. Killerillä Jyväskylässä ajoja katsomassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 13:54

En ole ravi-ihmisiä ja kuninkuusraveissa olen käynyt vain kerran kun ne järjestettiin tuossa aikalähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 20:49

Raveissa olen käynyt joskus lapsena ja sitten katsomassa enoni (ei laukannut, vaan oli ohjastamassa) kilpailua Vermossa. Minua niin säälittää tämä ravihevosten "völjyy" paikasta toiseen, etten voi kannattaa moista kilpailua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:18

Olen kaksi kertaa ollut Raveissa Turun metsämäessä..
En vain ole saanut siihen kiinnostusta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2010 - 00:29

En ole ravi-ihmisiä, mutta sisareni uusi miesystävä omistaa hevosen jota käyttävät raveissa. Ouluun sitä ei kuitenkaan kuskata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2010 - 15:56

Jospa "ruuna reipas" voittaa koko roskan?