Olen menossa elokuussa Riikaan viideksi päiväksi. Mikä paikka on sellainen missä pitää ehdottomasti käydä?

Avainsanat: riika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2010 - 20:17

Itsenäisen suomalaisen on ehdottomati tutustuttava 1916-18 jääkärimuistomerkkeihin.
www.vapaussoturi.fi/index.ph...sille.html

Lisätty: 25.07.2010 - 21:49

Käyttämättömat Zeppelin hallit on tutkittava tarkkaan;
wikitravel.org/fi/Kuva:Riga_...market.jpg
Ovat tosin kauppahalleina nykyjään.

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 12:36

jurmala on ihana paikka , kuinmeitin naantali , pitkät hiekkarannat ja pikkuisia taloja kuin sadussa .. tai oli ainakin 15v sitten ... sit ihailin sitä rakenuskulttuuria mitä ihanenpia veistoksia oli niissä rakenuksisa ... hyvää ja hauskaa reissuu , mut varo taskuvarkaita sekä huijareita :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 15:52

Junalla Jurmalaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 08:57

Riian vanha kaupunki kauniine rakennuksineen, kapeine katuineen ja kirkkoineen, sekä puistoineen on kävelykierroksien väärti, tai bussikierros hieman laajemmaltikin.
Kauppahallit vanhoissa lentokonehalleissa ja tori. Reval hotellin sky baarista hienot näkymät yli kaupungin.
Huvipuisto Lidossakin voi pistäytyä. Pelmenipaikassakin kannattaa käydä ainakin kerran syömässä.
Tehdä päiväreissu Jurmalaan laivalla ja takaisin junalla, tai päinvastoin.

täällä myös vinkkejä:
www.trivago.fi/riika-85451/nahtavyydet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:37

Jääkärin muistomerkkiin olisi kiva nähdä , mutta kyllä nuo muutkin mainitut kannattaa tsekata!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 23:33

Ehdottomasti jugend-kortteli ja vanha kaupunki.
Jugend korttelissa näkyy hienosti miten upeita talot on kun ne on entisöity ja miten rappinkit tippuu kun ei ole korjattu!
Kaupunkiahan halkoo joki ja sen varrella on viehättäviä puistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2010 - 00:25

Varmasti siellä on kaikki kaunista ja erilaistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 17:04

Paikallisjunalla Jurmalaan kestää Riikasta n. 15 minuuttia. Jurmalan pääteasema, en muista nyt nimeä, siellä on kaunis paikka erilaisine ruokapaikkoineen ja vesipiippukahviloineen. Jurmalan ranta on pitkä yli 20 kilometriä.

Vanha-Kaupunki toinen kaunis paikka, mutta kannattaa muistaa,kun on turistirysiä, niin hinnat sen mukaiset. Vähän kauepana Vnahasta kaupungista ns. kansankuppiloista saa ihan maukasta ja hyvää ruokaa.

Joskus 80-luvulla olen käynyt ns. vanhassa toisenmaailmansodan aikaisessa ent. keskitysleiripaikalla, ihan vaikuttava kokemus..vaikka siellä on vain pieni museo ja iso muistokivi, josta ikäänkuin kuuluu sydämmen sykettä...Mukavaa matkaa.