Monestiko olet muuttanut?

Muuttaminen on mukavaa!
Löytää paljon kauan kateissa olleita rakkaita tavaroita ja tulee kerrankin siivottua kaikki komerot.
Aikataulu pitää huolen siiitä, että ei tule notkuttua netissä liian paljon. Ai etää, että tämä on mukavaa. Muistikin kehittyy, kun täytyy muistaa yhtä sun toista, mitä tavallisesti tule edes ajateltua.
Mikä mahtaisi olla useimmin unohdettu asia muuttaessa? Voi olla, että en sittenkään muista kaikkea mitä pitäisi. Vinkkejä siis otetaan vastaan. En ole kovin kokenut muuttaja.

Avainsanat: muutto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 12:05

tähän ikään olen kerennyt olemaan virallisesti kirjoilla ainoastaan viidessä osoitteessa (kaikki kehä I:n sisäpuolella), mutta se on reissumiehen osalta vain osatotuus ...

... ja ne tavarat on jatkuvasti levällään ympäri maailmaa, löytöjä tekee jopa omista taskuistaan ...

katso että ainakin koko ruokakuntasi on mukana ettei käy niinkuin yhdelle tutulle, mummo unohtui (oli naapurissa läksiäiskahveilla) ja sitä piti palata hakemaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 12:21

Neljä osoitetta minulla on ollut. Viimeisessä osoitteessa jo lähes neljäkymmentä vuotta. Mökillä olen sitten huhtikuun puolesta välistä lokakuun puoleen väliin. Varsinainen asuntosäästäjä tietenkin. Viimeinen kohdekin tullee aikanaan. Sinne matkataan jalat suorana ja asustellaan pienessä pöntössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 12:43

lapsuuden kodin muuton jälkeen tämä kotimme ois nyt 5 paikka ja toivottavasti viimeinen .. täältä sit pääsis tuonne taivaankotiin .. mut muista osoitteenmuutos , jotta laskut löytää sinne uuteenkin paikkaan, sähkö, vesi , roskis ym kulut irtisanoa ja uudessa paikassa ne myöskin ilmoita otettavan käyttöön ...jos omakotitaloon muutat tai sellaiseen missä ne eivät kuulu yhtiövastikkeeseen tai vuokraan .. muutaminen on tuossa mielessä hyvä asia , et pääsee eroon roinista , mutta aikas tressaavaa muuten ... itse koin niin aina , kun muutimme .. johtui kai siitä, et aina vanhan kodin myytyämme oli uusilla asukkailla kiire päästä muuttamaan ja sit meillä oli rempat kesken , kun piti kamoja jo roudata sisään .. se aiheuttu pientä paniikkiia , mutta lopussa kiitos seisoo ja aina niistäkin on selvitty .. :)

Lisätty: 24.07.2010 - 12:44

OIKEIN PALJON ONNEA SINNE UUTEEN KOTIIN :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 14:08

Kaikki muutot lapsuudesta asti, niin toiselle kymmenelle kipuaa oitkän matkaa.
Nyt toivon olevani siinä viime kodissa maan päällä, ennenkö muutan ihkauuteen kotiin
Isäni luo. Sitä matkaa varten olen pakannut matkalaukkuni jo, laatinut lapsilleni
toiveeni kuinka minut matkaan lähettävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 15:41

Viimeeksi laskeskelin että lähemmäs kymmenkunta kertaa.Kumenlaakso, Kantahäme, Päijäthäme, Eteläkarjala alueiden sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 16:30

1971v jälkeen en kertaakaan.Mulle riitti kun lapsena 15v aikana ainakin 12 kertaa.Ei ollut kotia ollenkaan.Jotain aina opettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 20:18

Olenhan minä useampaan otteeseen, nyt en muuta enään mihinkään. Muuttopuuhat ovat raskasta hommaa, mutta on totta että kadonneet tavarat saattavat löytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 08:01

Laskeskelin, että tähän mennessä olen muuttanut 13 kertaa. Ja olen muuttamassa nytkin. Hitaasti, vailla aikataulua, mutta kuitekin. Muuttamisessa on sekä hyviä että ikäviä puolia. Hyviä puolia on se, että pääsee uuteen kotiin, aloittaa tavallaan uuden elämän uudessa asunnossa, ehkä uudella paikkakunnallakin. Huonoja puolia on kaikenlaisen tavaran siirtely ja pakkaaminen.
Eilen sanoin mihelleni ajaessani Turun läpi, että olisipa kauheaa, jos joutuisi vielä tässä iässä muuttamaan kokonaan vieraaseen kaupunkiin. Ei sitä jaksaisi opetella elämistä kokonaan toisella paikkakunnalla. Pitäisi oppia uudet kaupat, kulkureitit ja muut monimutkaisuudet. En sitä kyllä enää jaksaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 09:56

Perheen kanssa on kolmas koti meneillään, paitsi lapset ovat jo kaikki lähteneet. Vanhempieni kanssa myös kolme kertaa. Yksin matkatessani löytyi myös kolme eri osoitetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 13:57

Kymmenkunta muuttoa takana ja seuraava muutto runsaan vuoden kuluttua, sillä suunnitteilla on oman talon rakentaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:04

Vähintään kymmenkunta muuttoa takana; nykyinen muutto on vielä kesken, edellisessä kodissa asuimme 16 vuotta. Yritän keksiä myönteistä myös muuttopuuhasta, mutta näillä helteillä ei aina jaksa hymiöidä. Viime viikon olimme mökillä huilaamassa - onneksi muuton kanssa ei ole kiirettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:27

Pistitpä pahan..
lapsuudessani tuli muutettua 5 kertaa
teininä omia asunoja on ollut 3
ja avioliitossa ollessa tämä on 7 ( lapsilukumäärän kasvaessa isompaan ja niiden lentäessä pesästään pienempään..)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2010 - 00:24

Niin monta kertaa, että jälkeläiseni menevät perikatoon lunastaessaan virkatodistuksia eri paikkakunnilta. Miksi minä muuten maksan kirkollisveroa, ihmettelen!