Mikä ja missä on Pyrkyrien palsta?

Lisätty: 23.07.2010 - 18:18

Lukekaapas kirjallisuutta vanhoista kullankaivajista niin selviää miksi hautausmaan nimi on Pyrkyrien palsta. Se on kaunis ja osuva nimi. Menen käymään sielläkin kuukauden päästä.

Avainsanat: sija lepo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2010 - 17:09

Ompas kiva nimi, pyrkyrien palsta. Heti mitä pikimmin, nimi hautausmaat pois. UUsi nimi tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 17:27

Jos unessa olisin ollut ja herännyt juuri, nipistäisin itseäni, onko tämä totta.
Kyllä,kävin katsomassa netistä, ihan oikea hautausmaa.
On karmea nimi, sanoa menen Pyrkyrien palstalle viemään äiskälle kukkia.
Hirvittää. Ei sen puoleen kotipitäjässäni on hautausmaa nimellä Koipikangas.
Sekin on jo minusta liikaa, kun on tottunut esim. Hietaniemeen ja Honkanummeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 18:56

Löytyy Inarista.

Muistona kullankaivajista kylän hautausmaalla on nähtävissä kymmenten kullankaivajien leposija ”Pyrkyreiden palsta” muistomerkkeineen. Inarin taajamassa toimii myös maan ainoa kullankaivajien vanhainkoti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 18:56

Hautausmaa. Tuli kysymyksestä mielleyhtymä...

Luin muiden vastaukset ja niin se sitten on. Aika hauskasti sanottu tuo.... Mielestäni kuolema ei kuiteskaan ole niin kauhea ja synkkä asia. Onhan se surullista, kun nuoria kuolee ja erilaisia onnettomuuksia ja muita tragedioita sattuu, mutta onhan niillä kuolleillakin ollut jokin tarkoitus tässä elämässä. Enemmän tai vähemmän.... Ja osa meistä vain pyrkii sinne taivaaseen... osa paremmalla ja osa huonommalla tuurilla... ja onko sitä taivasta olemassa vai mihin sielut oikeesti vaeltaa...

Kaiketi kuolema pelottaa minuakin, mutta ainoastaan tulee ajateltua sitä, että jos on tosi tuskainen loppu. Kuinka ihanaa olisi vain nukkua ikiuneen, kuten laulussa sanotaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 19:21

Inarin hautausmaalla, johon on haudattu Lapin kullankaivajia. Olen lukenut siitä ja käynyt katsomassa tuota paikkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 09:45

En olisi tuotakaan tiennyt,nyt tiedän senkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 14:11

Tulee mieleen, että onkos sinne haudattu vaan pyrkyreitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:33

Inarin hautausmaahan tuo on, saman löysin kun googletin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 23:45

Sieltähän se - matkalla pohjoisiin löytyy.