Etelä-Saksassa sijaitsee yksi Saksan suosituimmista nähtävyyksistä. Mikähän paikka olisi ja kenen rakennuttama?

Lisätty: 23.07.2010 - 16:32

Lisään kysymykseeni, että se on erään kuninkaan rakennuttama itselleen.

Avainsanat: romanttinen tie (kategoriasta en ole varma)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.07.2010 - 17:09

Mielipuolisen kuningas Ludvig II:n luomukset. Saksan suosituin nähtävyys.
Walt Disney käytti Neuschwansteinin linnaa esikuvana prinsessa Ruususen tarinassa. www.neuschwanstein.com/
www.iltalehti.fi/matkailu/ma...2093.shtml

Kysyjän kommentti

Sehän se. Oli kat helppo nakki lisäykseni jälkeen kun kerroin, että oli erään kuninkaan rakennuttama. idean siihen sain omasta kysymyksestäsi. Kiitos olkoon palkkanasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2010 - 15:28

Mitähän tarkoittanet..ainakin siellä on Partnach clam, upea läpi käveltävä luola. Pambergin vanha kaupunki, pappien ja piispojen asuttama ja on rakennettu seitsemälle kukkulalle niin, kuin Rooma. Mitäs muuta...löytyy luostarisaari, linnoja, pyhiinvaelluskirkko...jne.

Lisätty: 23.07.2010 - 15:31

www.saksa.travel/FIN/kulttuu...winkel.htm

Tästä löytyy pieni videon pätkäkin kyseisestä kirkosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 15:35

Kehlsteinhaus (tunnetaan myös nimellä Kotkanpesä)

natsipuolueen vuonna 1939 Adolf Hitlerille 50-vuotislahjaksi rakennuttama loma-asunto Berchtesgadenin lähistöllä.

www.blitztours.fi/90

Kehlsteinhausissa vierailee vuosittain turisteja kaikkialta maailmasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 23:40

En osaa sanoa, varmasti kerrot sen meille mitä hait vastaukseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 16:48

Ludwig II:n itselleen rakennuttama linna. Kutsutaan nimellä prinsessa Ruususen linna. Saksassa on paljon muutakin, siellä etelässä joten voi olla myös jokin muu paikka.