Mikä on F.E.Sillanpään syntymäkodin nimi?

Myllykolu Hämeenkyrön matkakuvat
teerimäki 22.07.2010

Avainsanat: hämeenkyrö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2010 - 21:22

Frans Eml Sillanpää syntyi 16.9.1888 Hämeenkyrön Myllykolussa, hän oli torpparivanhempien lapsi.
Nuoruusajan kodin nimi oli Töllinmäki.
Syntymäkoti Hämeenkyrön Myllykolussa on museona nyt.

Lisätty: 22.07.2010 - 21:26

Kiitos Teerimäki matkakuvistasi, olen asunut Hämeenkyrössä vuosina 1957-58.
Joten oikein kiva nahdä kuviasi sieltä. Muistan hyvin tuon Myllykolun pellon laidassa.

Lähteet:
Panu Rajalan kirjoituksista

Kysyjän kommentti

Museokoti(myllykolu)on kesän kiinni?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2010 - 07:42

Myllykolu ja googletin hänestä tämän...

fi.wikipedia.org/wiki/Frans_...3%A4%C3%A4

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 18:16

Lpsuuden koti
fi.wikipedia.org/wiki/Tiedos...lykolu.jpg
tarina ei kerro kävikö laitoksella synymässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 20:34

Sillanpään vanhemmat olivat alun perin Kauvatsalta kotoisin ollut mäkitupalainen Frans Henrik "Pransu" Koskinen (1851–1921) ja hämeenkyröläinen palvelija Loviisa Vilhelmina "Miina" Mäkelä (1848–1927) jotka olivat menneet naimisiin 1882. Sillanpään lapsuusvuosina perhe asui Hämeenkyrön Kierikkalan kylässä Myllykolu-nimisessä mökissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 14:28

Tulipa jälleen kerran täällä Napsussa minulle ihan uutta tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 23:36

Nyt tiedän minäkin: Myllykolu. Veikeä nimi, mistähän on saanut alkunsa. Metelöivästä myllystä kenties.