Sen kerran kun olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan niin kamera ei tietenkään ollut mukana ! oletko manaillut näin ?

minulle kävi tänä iltana just niin, vauhdikas sirkus kaiken kaikkiaan, uskokaa vaan ilman kuvia

www.iltalehti.fi/uutiset/201...5_uu.shtml

Avainsanat: kuumailmapallo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2010 - 08:33

Voi monesti olen manannut ettei ollut kamera mukana. Viimeksi eilen töissä. Olimme päivällä toimistossa kahvilla, kun työkaverini tuijotti ensin ikkunasta pihalle ja käski minuakin sitten katsomaan. Kävelytietä pitkin marssi siististi jonossa vesilinnun poikasia (aika isoja, en tunnistanut) 7 kpl. Pienin johti joukkuetta. Menimme ulos katsomaan tätä ohimarssia. Ne kulkivat tahdissa meidän edestä. Pysähtyivät risteykseen ja pienin katseli ympärilleen aikansa, toiset myös ja matka jatkui toiseen suuntaan. Menivät vanhustentalon kerhohuoneelle päin ja taas tuli pieni mutka jossa ne miettivät, tuumailivat aikansa ja alkoivat marssia ruohoista rinnettä ylös. Suunta oli oikea sillä siellä päin järvi sijaitsee, mutta aika kaukana kylläkin. En tiedä miten niiden kävi sillä en voinut lähteä seuraamaan. Vastassa on ollut joka tapauksessa maantie, risteyksiä yms. Toivottavasti pääsivät onnellisesti perille. Voi että ne olivat suloisia ja niin määrätietoisia, mutta jäimme ihmettelemään oliko niiden pesä ollut koko kesän jossain siinä meidän vanhustentalojen ympäristössä. Onhan siellä kyllä isoja pensaita ja pusikkoa. Onneksi yhden mummukan kissa ei sattunut pihalle silloin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2010 - 00:56

Kuumailmapallon kippari;siinäkin,mutta vaRRmaan harmitti kameran puute,samoin on käynyt mulle!!Nytr en muista tapahtumia,mutta useita...siitä syystä nykyään melkein aina mukana,vaikka painaa hieman.Pongattuna on yks punainen puhiseva pallo kantakaupungin yllä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 02:31

Minulla on puhelimessa kamera, riittävän kelvollinen minulle ja yleensä aina mukana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 07:42

Kamerapuhelin hyvä hätävara.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 07:56

Tuollaiset tapahtumat kuulunevat Murphyn lain piiriin sekä katsojan, että tekijän osalta. Kyllä tässä matkan varrella on monasti tullut mieleen, että olisipa kamera mukana. Yleensä kamera puuttuu, kun sitä eniten tarvittaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 08:31

Tuttu tunne. Joko kameraa ei ole ollenkaan matkassa, tai sitten patterit loppu. Aikaisemmin filmiaikana olin Itävallassa Wienissä parin päivän pikamatkalla, katsastimme myös mielenkiintoisen Hundertwasserhausin, ja kamerassani oli jostain kumman syystä vain mustavalkofilmi. Minulle sattuu tällaista yhtenään !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 10:23

Minulla on aina kännykamera mukana.
En pysähtynyt töllistelemään kun 30.6 oli kuumailmapallon kori oli kumollaan tiellä 25 Karjaan risteyksessä. VN-lehdessä näkyi olleen seuraavana päivänä pakkolaskusta juttu kuvineen. Lailla kiellettävä touhua koko kohellus. Ovat tuuliajolla kaikenaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 12:11

Kyllä olen noin joskus manaillut ja siksi pieni kamera kulkeekin lähes aina käsilaukussa mukana.
Vaan tuolle kyseiselle kummailmapallolennolle en olisi todellakaan halunnut mukaan. Kerran olen sellaisella lennellyt ja silloin lasku tapahtui onneksi varsin onnistuneesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 17:36

www.google.fi/imgres?imgurl=...jAecrZC4Dg
Tuonkaltaisen jutun näin kerran Ranskassa, eikä kameraa ollut, tai en vain tullut ottaneeksi kuvia.
Saattaa kyllä olla niinkin, että kuvat ovat toisessa ositteessa. Hämärä muistikuva on, että otin siitä kuvia, mutta siitä on niin kauan, että enää ole varma asiasta.
Mukavampi noita on ilmassa seurata, kuin lyhtypylväässä roikkuvana. Erääseen sm-kisaan osallistuin järkkärin ominaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 17:45

Tuon kaltaiset jutut taitaa olla monilla..
Minulle kävi niin kun olimme viimevuonna Sisiliassa minä ja mieheni otimme tuosta Strombolin purkauksesta kahdella kameralla.( siis me onnistuimme kuvamaan). joka oli kuin joku olisi huipulta tulitikun sytyttänyt ( se kun purkautuu 20 minuutin välein)..
Mutta siinä veneessä oli eräs mies todella hieno kallis kamera kaikkineen töttöröineen päivineen, ja siinä kun tuo kokeili omia töttöröitään kameraan ja kaiken maailman valotus juttuja, hän ei saanut yhtäkään kuvaa kun sai kaiken valmiiksi veneemme lähti takaisin Strombolista pois..
( lähetin muuten hänelle kuvan tuosta niin kovin kehutusta ilotuliksesta sähköpostiin kuvan)..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 18:44

Minä kuvasin joku vuosi sitten,kun kuumailmapallo laskeutui Helsingin Pihlajiston lastenpuistoon.
Paikka ei ollut valittu laskeutumispaikaksi. otin oman kodin ikkunasta kuvan.
Mutta ei se noin selvä ollut kuin tuo laittamasi kuva. Olen huono valokuvaaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 20:50

Näin on minullekin joskus sattunut, ja jälkeinpäin olen harmitellut tilannetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 23:14

Arvaa vain - tuhansien kuvien edestä. Kyllä joka aika pitäisi olla kamera valmiina kuvaamaan jos tilanne tulee eteen. Ainakin tuolla tiellä kulkiessa ja etenkin lasten kanssa touhutessa.