Olen raivoissani kotivaatusksiin??Suuret on maksut..mutta kun jotakin käy..ei kuulu vakuutuksen piiriin...

Pitää laittaa tämä talo palamaan..sitten tulee korvaukset..Vanhassa talossa kun tulee suuret vesivahingot..ei vakuutus korvaa..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2010 - 23:41

kotivakuutus (niinkuin kaikki muutkin vakuutukset) korvaavat vain ne vahingot jotka vakuutussopimuksessa on erikseen mainittu, usein vanhoihin kiinteistöihin (vanhat putkistot) ei edes saa vesivahinkovakuutusta tai sitten se on tolkuttoman kallis

vahingon sattuessa monesti joutuu huomaamaan että juuri sellaisen varalle ei olekkaan mitään vakuutusta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2010 - 23:11

tuo on niin totta , todella paljon kuulee just noista , et kun jotain sattuu ei korvata ... mut älä nyt kuitenkaan polta sitä taloa , sit ne ei ainakaan korvaa mitään ja joudut vielä vankilaan , eikä me sit sinusta kuulla mitään , kun olet tiilenpäitä lukemassa ... enkä usko , et sieltä pääsee napsuun vaix kuinka rukoilis ja anelis ... mut ymmärrän kyllä ketutuksessi ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 08:31

Kyllä raha kelpaa kun vakuutetaan jotain. Ei meillä ainakaan kata vesivahinkoa. Jos mökki palaa siitä ei paljoa saa. Kun on vanhat rakennukset . vakuutusehdoissa on mitä ihmeelisempää tekstiä mitä ei tule edes luettua kun vakuutusta tekee.Se niin pientä että ei oikein nääkkään lukea.Huonosti monen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 09:01

Tuttu juttu siksi oonkin poistanut koko vakuutuksen pois..
Jos joku kodinkone sanoo poks on kuulemma liian vanha, aina tuli sama juttu, nyt vaan ostan uuden vanhan rikkoutuneen tilalle..
Maksut piti olla ajallaan, mutta koskaan ei saanut vastiketta rahoilleen tuttu sana liian vanha...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 12:17

Meillä onnkesi vakuutus korvasi äkillisen, isohkon vesivahingon aika hyvin. Mutta jos esim. vesivahinko syntyy hiljalleen eikä äkillisesti, jää yleensä ilman korvauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 13:18

Ne ovat tuttuja juttuja useimmiten nuo vakuutuskorvausten maksamiset.. Ei aina onnistu hyvin.
Toisinaan saa kyllä lukea, miten hyvin vakuutus on korvannut esimerkiksi talopalot.
Minulla on pieni koti-irtaimisto vakuutus. Tarvinneeko koskaan, mutta toivon ainakin jotain saavani,
jos vesivahinko tms. sattuisi. Harmittaisi sekin, jos niin kävisi ja ei olisi mitään vakuutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 16:25

Vai on liisukalla kotivastuksia? (Vakuutustoiminta on laillistettua petosta.)
Muista lukea ne pienellä painetut ennenkuin allekirjoitat mitään.
Sen takia olen jättänyt sikseen kun en näe niitä lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 17:47

Voi harmi miten on päässyt käymään.
Niin se valitettavan usein on, että jollain pykälällä vakuutusyhtiö evää tai pienentää korvausta.
Kaverilta paloi talo ja hän sai sen uudeen rakennettuna takaisin. Vanha talo tuli paljon parempaan kuntoon, kuin mitä se oli.
Toiselle kävi heikommin. Vesijohdon suojaputki oli kaksi milliä liian lyhyt ja korvauksia ei senttiäkään.

Vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa, tai käydä tinkimässä, että "muuten vaihdan toiseen yhtiöön", niin hinta voi pudota aika lailla.
Itse lisäsin rantasaunan kotivakuutuksen piiriin, niin hinta laski yli viisikymppiä, vaikka en edes tinkinyt.
Piti oikein käydä kysymässä, että jäikö uudesta vakuutuksesta jotain pois, mutta niin ei ollut. Näin vain joskus käy. Sen parempaa selitystä en saanut.

Kannattaa muuten toivoa, että talosi ei pala, kun tulit laittaneeksi nettiin polttouhkauksen. Kyllä ne sen täältä kaivavat, jos talosi todella palaa. Vitsi,vitsi, mutta kannaa silti vähän varoa mitä lausuu esim. facebookissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 09:43

onneksi ei ole pahempaa omalle kohdalle sattunut. juuri hain kyllä vakuutuksesta korvausta kun teloin itse digikamerani. sain siitä 1/5 hinnan - onhan tuo ihan siedettävää kun ajattelee että oli jo kolme vuotta vanha ja tietty omavastuu pitää huomioida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 20:53

Näin se tahtoo olla, niissä on kieroja kiemuroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 23:08

Niinhän ne vakuutusyhtiöt tahtovat kirjoittaa sinne rivien väliin juuri ne joita ne eivät korvaa. Itselleni on kyllä tullut noista pienistä vahingoista aina hyvin korvauksia, autossa hävisin ja rutkasti. Paitsi että vakuutusyhtiö löysi paremman lunastukseen menneen tilalle.