Millainen ihminen on "rähmäkäpälä"?

Avainsanat: rähmäkäpälä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2010 - 23:08

Itse olen ainakin semmonen rähmäkäpälä,että nolottaa,tuntuu et kaikki tippuu/(alakertav ei voi valittaa,kun sitä ei ole) enkä saa pienempiä asioita hoidettua lainkaan kuten lankaa neulan silmään tms.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2010 - 23:14

täällä on selaiset jotka just nyt napsuttaa .. oikeat joriininjuuret ettenkös muuta sanois ... miten ei mikään pysy näpeissä .... ihan pistää itseäkin ihmetyttään ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 23:26

Sellainen on rähnäkäpälä..mikä pistää käpälät luvattomiin paikkoihin..sitten kuuluu huuto pikkulikka sormet pois...muuten käpälät palaa..se on aika jännää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 23:31

rähmäkäpälä

mämmikoura, jonkin homman tyrinyt kaveri tai tiputtaa tavaran käsistään

Lähteet:
urbaanisanakirja.com/word/rahmakapala/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 08:20

Välillä kieltämättä voi sanoa rähmäkäpälä jos joku tekeminen menee pieleen. Luulee että on pikkujuttu ja se sitten ei edisty, eikä onnistukkaan.Täytyy varmoin ottein tehdä mitä tekke .Eikä epäröidä .Ei kukaan ole seppä syntyissään.Uusia asioita ihmisnen aika vaikee hyväksyä.Het ekana epäröi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 12:03

Käsistään kömpelö ihminen. jokainen on joskus hiukan rähmäkäpälä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 12:42

Kädentadot puuttuvat eli ei ole kätevä käsistään, moni asia menee pieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 13:00

Kyllä se minullakin onnistuu olla rähmäkäpälänä. Vaikka täällä netissäkin, aivan selvässä asiassa tyriä.
Tehdä jotain hommaa ja ei tee sitä kunnolla, raapii vähän sinne tänne.
Rähmäkäpäläksi sanon itse henkilöä, joka ei hoksaa tehdä aivan tavallista hommaa, käskemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 15:25

Kömpelökätinen, kai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 17:29

Rähmäkäpälä on samaa kun on tuo peukalo keskellä kämmentä...
Satun joskus itsekin olemaan tuollainen, ja poikani joka osti muutama vuosi sitten omakotitalon perheelleen sanoin kummastuneena mitä sinä teet talolla kun on peukalo keskellä kämmentä..
Mutta täytyy sanoa työ tekijäänsä opettaa, eilenkin valoi uuden askelman oven eteen oppinuthan tuo poika on, joten on saanut peukalonsa sinne kuuluvalle paikalle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 20:54

Kun ei oikein mikään onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 22:54

Sellainen mämmikoura, joka ei osaa tehdä käsillään yhtikäs mitään.