minulla on koira tiibetin spanieli se oksentaa usein ,mistä mahtaa johtua tälläinen

käytetty lääkärissä ,saanut mahan suoja lääkeet ym ei ole auttanut

Lisätty: 21.07.2010 - 17:54

puuttuuko ehkä vatsasta joku pakteeri ,koska koirani syö myös jäniksen papanoita ,kun hän löytää niitä ulkonta.

Lisätty: 21.07.2010 - 19:28

olen antanut myös matolääkityksen 2 kertaa vuodessa ja rokotukset ovat myös kunnossa .Koirani on uros ja hän on kuusi vuotta vanha ,myös syö ruohoa. oksennus on keltaista vaahtoa tai valkoista. Sen jälkeen koira vapisee vähän . muuten pirteä ja leikkisä. jou ja syö normaalisti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 20:59

Ehkä koirasi on allerginen jollekin ruoka-aineelle.

Kysyjän kommentti

Kiitti sulle

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2010 - 17:56

Oletko tarkkaillut, oksentaako se nimenomaan silloin, kun on saanut jotain tiettyä ruokaa? Koiratkin voivat olla eri ruoka-aineille allergisia ja voivat saada vatsa- tai iho-oireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 18:45

Onko matokuurit kohdallaan, itse annan 2 kertaa vuodessa ja jos saa raakaa lihaa niin silloin tulee 3 kertaa vuoden aikana madotettua ja tuo oksentaminen se syy miks annan hetimiten..samoin periaattein tulee kissalle annettua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 00:02

Tyttärelläni oli aikoinaa tiibetin spanieli ja oksenteli jatkuvasti..mutta ei löytynyt syytä miksi..
Nyt on tämä sekarotuinen Santtu mikä on minun profiilissa..ei ole oksennellut..ikää tulee nyt 13 vuotta..ihmettelen että on vielä hengissä,kun on sydänvikainen..3 lääkettä annettava joka aamu..
Luulin kyllä että nämä helteet vievät koiralta hengen...Yhtenä aamuna kuuntelin radiosta...miten paljon koiria on kuollut lämpöhalvaukseen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 09:05

Inupekt Forte jota saa apteekista ilman reseptiä voisi auttaa.Jos koiralla on tyhjä vatsa ja ei syö kunnolla niin se oksentaminen on aika normaalia.Meillä on 3v ja ja 3kk ikäiset tipsut ja vanhempi kova oksentelemaan kun vatsa on tyhjä.Ei vaarallista mutta kurjaa se tietysti on.Kannattaa syöttää usein ja pieniä ruoka-annoksia jos se vaan onnistuu.Pentukoiramme ryyppää vettä niin hotkien,että usein oksentaa veden saman tien pois.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 22:39

Olisiko syytä tutkia ettei olisi mitään tukosta suolistossa. Koiramme oireili samoin ja loppujen lopuksi sieltä tuli itsestään iso kalanruoto ylös.