Ravustus

Niin huomenna alkais taas ravustus kausi. Olen meinannut perhojoelle laittamassa katiskan tai pari. Laitanko sellaiseen pieneen suvantopyörteeseen vai ihan virtaveteen? Ei asu ketään niissä kohdissa eli akupungin aluetta. Matkaa joelle meiltä on joelle 5km Joten laitan aamulla huomen päivällä käyn tarkistamassa saaliin. Mitä kannattaisi muuten laittaa syötiksi? Ja luvat minkälaista tarvii?

Lisätty: 21.07.2010 - 12:22

No missä Kokkolassa sitten voisi käydä ravustamssa? Ei ollut kompa kun kysyin kalastus.comin kavereilta sanoivat ,että ravustavat perhonjoessa. No kertokaa ihmeessä noita Kokkolan ravustus ja heittokalastuspaikkoja. Voiskos meressä käydä ravustamassa? Semmosessa kivikkoisessa paikassa missä ongitaan on ihan täynä ahventa,särkeä ja Kiiskeä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2010 - 01:15

Ravut viihtyvät kivikkoisissa paikoissa. Syöttinä paras on TUORE possun sydän.
Luvista en tiedä, mutta tuolta saattaisi jotain tietoa heruakin. www.kalapaikka.net
Valtion kalastuskortin ainakin tarvitset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2010 - 00:32

Hommaa mätäneviä munuaisia,haiskahtavat aika voimakkaasti,mutta laske tuulen alla,toimii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 07:53

Ravustus on kiellettyä Perhonjoessa ja Köyhäjoessa.
www.kase.fi/kaustisenkalastu...appula.htm

täällä yleensä luvista:
www.mmm.fi/fi/index/etusivu/...ustus.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 09:05

Olen ollut ravustamassa vuosia sitten, ja muistaisin että meillä oli silakoita syöttinä..
Luvista en tiedä mitään...
Mutta Palisanterilla taitaapi olla tuossa että kieltää sut tuon Perhojoen kalastuksen.. mietihän uutta paikkaa..
Vai pistitkö meille kompan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 11:19

alle 18v ja yli 65v ei tarvitse maksaa valtion kalastuksenhoitomaksua. (olemme vapaa herroja molemmat)
Sinun ikäisenä ongin särkiä syötiksi mertoihini. ne paloitellaan pyykkipoikiin kiinni.
Jos viet mertoja vesistöstä toiseen keitä ne tai disifioi ruton takia.

palisanterilla on mielessä Kaustisten kansansadut vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 14:23

Tätä anna vihjeeksi mutta ikuisen sydänsurun sain, kun naapurini 2 kloppia tappoivat minun kissani
MISSEN salaa ja pienivät sen ravunpyydyksiinsä.
Ennen kuin lapset olivat pieniä, jokiloista lasten mieliksi ravustimme pimeinä iltaöina, syöttinä olivat pienet kalanpalaset, joita ongimme päivällä. Pikkulasten mielestä se oli jännää saivat taskulamppujen kanssa touhuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 17:17

No voi sentään jos ei siel saakkaan ravustaa.... vuosia/vuosikausia sitten olin ravustamassa (Porvoon seudulla) ja samoi täkyi käytettiin kuin PateT (tai ei siis samoi, mut "samoi"); vanhentuneita possun munuaisii...
Tietäskös ne siel teitin paikkakunnan kalastuslupapaikas, tms. missäpäin siel sais ravustella, soita ja rimpauta, niin selviää varmaan nopeimmin, luulen ma....:)