Taas tämä alkoi meidän musta valkoinen Mainecoon kissamme aloi tuomaan aamuisin lintuja meidän olohuoneen matolle.Minä sanoin

sille en tarvia lintu aterioita ne on sinun omia kun ne pyytänytkin olet.Sit se vaan kävelee pois ja jättää sen linnun lattialle. Voi hyvänen aika mitä pitää tehdä kun se kokoajan niitä sisälle kantaa Suussaan?

Avainsanat: mitä pitää tehdä kun kissa kantaa aina lintuja aamuisin sisälle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2010 - 10:34

Kissallasi on voimakas hoivaamisvietti ja se haluaa tuoda emännällekin syötävää. Näin teki meidän Vilma-vainaakin. Minä sitä kiitin ja silitin. Kannoin sen nähden raadot sitten ulos. Kissa tarkoittaa vain hyvää joten älä toru sitä. Sellainen on sen vietti ja se kuuluu asiaan. Lintujen pyydystämisestä voi olla sitten montaa eri mieltä, mutta ei se kissa niitä niin paljon pyydä, että sukupuuttoon kuolisivat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2010 - 10:36

Samoin teki mun musta kolli,ekan kerran "pakotin" sen syömään,mutta kuulin lintujen loisista,jotka voivat kerääntyä kissan elimistöön(keuhkot yms)Minkäs teet jos selän takana söi,mutta silmien alla ei syönyt.PIkku hiiristä sai proteiiniannoksia.Kissan luontoa ja luonnetta,saalistusvietti säilyy,vaikka citykatti olikin ja toisaalta saalis on tuotava näytille..

Lisätty: 20.07.2010 - 11:43

Tulin vaan sanomaan,että älä kehukaan malliin "hyvä poika!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 11:11

Meidän kolme kovaa pyytäjää. Aina joku suusa, juttelee ja saalis heiluu suupielissä. Vesisisiliskotkin hyviä syödä.Siinä menee kyllä ihan kaikki mikä pyydettävissä on.Aina ovat lammen tai pellon reunassa, välillä metsään.Se on kait sen kissan sisäinen tehtävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 16:17

Täytyyhän sinunkin syödä, ja sulla peto joka sua hoivaa ja ruokkii..
Taitaapi olla tuiki tavallista, sitä monet kissat harrastavat jos ollaan esim mökillä..
Ei varsin kivaa..
Mutta yhden neuvon voin antaa tiedäthän joulukuuseen laitetaan lameeta roikkumaan, pistähän näitä lameita puskiin ja puihin heilumaan lähistölle, niitä monet linnut pelkävät, ehkä silloin kissasikin unohtaa sinut ruokkia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 18:54

niinpä , kissalla on kissan vietti , mutta pidä ulko-ovi kiinni ei tuo elukoita sisään , ...eikä tule kutsumattomiakaan elukoita sisään... itse en uskalla pitää edes nykyisin ulko-ovea tai parvekkeen ovea auki , kun täällä sit viihtyis kyyt sun muutkin elävät ... kissojen seurana ... sekä meidän .. tuo ovien auki pitänen loppui kuin kanan lento , kun yksi suvi kyy kiipes ulkorappuja pitkin terasille jossa tein kirjallisia hommia .. onneksi ukkokulta huomas , et olin saamassa seuraa ja sai kyy viimeisen lähdön ... nyt ei ylättä mitkään ötökät , jotka ovesta tulisivat .. ikkunissakin on verkot , jotta niitä voin pitää tarpeen tullen auki .. ja on turvallista , kun ei ötökät ole sisällä pelottelemassa .. ei edes kärpäset , kun niidenkin tulo on estetty saatika hyttyset tai muut pikku ötökät :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 19:27

Jospa se Sinun Mainecoon haluaa kiittää emäntäänsä hoidosta, kuten taannoin se kissa,
joka varasteli pikkuvaatteita pyykkinarulta ja vei kiitokseksi kotiin, oli nimittäin löytökissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 20:42

Se on kissan hommia lintujen metsästäminen ja haluaa näyttää emännälle saalistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 17:46

Kissa haluaa tuoda emännälleen lahjuksia. Ehkäpä moittimalla sitä se ymmärtää lopettaa. tai sitten toisena vaihtoehtona voisi olla, ettet ole huomaavinasikaan koko tuliaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 20:23

Ihan normaali kissa. On kokemusta . Kaikki kissat, mitkä ovat meillä asuneet ,toivat aina saaliinsa katsottavaksi.Joko portaille riviin tai ihan sisälle asti.Ilme oli sellainen ylpeänlainen. Mieheni kehui aina, kun kysymyksessä oli hiiri tai päästäinen, mutta lintujen kohdalla emme sanoneet yhtään mitään.
Kaikista ihmeellisin saalis oli sireenikiitäjän toukka, joka on melko suuri. Kissa kantoi sen sisälle minun ilokseni elävänä tietenkin.Toukka on kamalan näköinen ja sillä on sellainen pistin takaosassa.Me kannoimme toukan tietenkin ulos suojaan. Meni noin tunti. Toukka tuotiin jälleen minun ratokseni.
Kissa varmaan ihmetteli, että noille ei kelpaa yhtään mikään.Kannetaan komeita lahjuksia ja ihmiset vievät komistukset kiireesti ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 21:05

Tälläisiä ne ovat, ehkä hän arvelee että palkitset hänet loisto saavutuksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 22:29

Onpa propleema. Uskoisikohan kissasi kovaa ei -sanaa? Tuskin, ovat kuitenkin aika itsepäisiä otuksia. Sinun pitää vain kantaa ne saaliit edelleen eteenpäin.