Onnelaan, Marilynin suksien viereen on ilmestynyt tällaiset. Mitkä ovat ja mitähän niillä tekisin?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...1--Keitele

Lisätty: 20.07.2010 - 08:07

Hienot ovat. Vanhat hollantilaiset jotka sain eilen suoraan Hollannista, kun ystäväni Sariy piipahti minua moikkaamassa. Hän oli löytänyt ne kirpparilta. !800-luvulta peräisin ja joku on niillä kiitänyt pitkin kanavia aikoinaan.

Lisätty: 20.07.2010 - 10:36

Heh, heh jumppis...sinäpä sen keksitkin.

Avainsanat: lahja antiikki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2010 - 23:21

olipas sinulla ihana ystävä , joka keksi noin hienon lahjan sinulle tuoda ja hyvä kuntoisetkin vielä antiikki esineiksi .. onnea niille sinne onnelaan .. :) ps. arvaas , enenkuin avoin tuota linkkiäsi , niin mitä luulin ystäväsi sinulle tuonneen .... no hollannikkaat tietty , mut nuo ovat kyllä paremmat ehdottomasti :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2010 - 21:58

nurmisethan nuo, luistellahan niillä voi, jos jäätä löytyy tähänaikaan.
isoisällä tuollaiset " hokkarit " oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 22:23

nurmisilla minäkin aloitin, mutta nuo ovat selvästi niitä Nurmisia vanhempaa mallia, allaoleva kuvaus sopinee aika hyvin kertomaan miltä ajalta 'Onnelan' menopelit ovat kotoisin

"1800-luvun loppuun mennessä luistimissa oli puiset jalansijat, joihin oli kiinnitetty metalliset terät, sekä nahkaiset kiinnitysremmit"

yhtä kaikki, malta hetki ennenkuin järvelle lähdet noita kokeilemaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 22:31

Nyt vaan talvea ja järven jäätymistä odottelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 22:49

Nurmikset ruuvattiin monojen alle,siinä monojen päällä villasukka paksusti nilkassa ja sitten viuhahdeltiin jäällä.Samansukuiset urheiluvälineet,tosi hienot,kateeksi käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 23:36

Jonkinlaiset "Nurmisethan" ne minullakin oli 60-vuotta sitten, kun puupalikoiden alla oli
sahanterästä tehdyt luistimet ja polkupyörän kumirenkaasta leikattuja nauhoja, joilla luistimet saatiin pysymään kiinni nilkoissa.
No tulos on tämä, ei tässä SM kirjoittele, harjoittelu jäi muutamaan pyllähdykseen jäälle.
Sopiinee Mariaana Sinunkin opetella se vanha taito vielä näillä vehkeillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 00:24

On tuollaisiakin tullut kokeiltua, mutta silloin jalat olivat luistimiin nähden aivan liian pienet.
Täytyypä joskus kaivella ne esiin. Nyt vain saattaa muisti olla liian lyhyt, että homma saattaa unohtua ennen järvien jäätymistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 01:01

Uskon, että liittyvät talviurheiluun. Hienot ja upeat olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 09:15

Vanhankansan pikaluistimet. Pitäisin ne siellä Marilynin seksikaluina.
Itse uutena opettelin "jääkiitäjäksi" kotipaikalla olevilla samanmoisilla.
(Kysymys sopisi paremmin Valehtelijoiden klubiin.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 16:20

Sullahan aarre on, luistimethan nuo ja ikääkin noilta löytyy..

Hiukan on erillaiset kuin nykyään..

Jos mulla nuo ois ja pieni veranta niin talveksi laittaisin veranalle toistenkin nähtäväksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 22:35

Taitaapi olla vanhan ajan "kusiluistimet". Oon joskus kokeillut vaan ei sovi minulle.