Tänään oli se päivä,että perkasin rasvasillin.

Siinä oli kova homma,kun yritän saada kaikki inhottavat piikit pois.Kyllä silli oli hyvää perunan ja uuden sipulin kera.

Avainsanat: silli perattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2010 - 20:54

on kyllä todella hyvää minustakin ...otan vielä kananmunan ja smetanasta tehdyn kastikken kylkeen niin ei siinä just muuta tarvitakkaan ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2010 - 20:59

Nii mäkin olen tehnynnä, et on maukasta, mut sit kokemuksieni jälkeen ostanu kevytsuolattuja rasvasillifileitä, niin säästyy perkaamiselta ja liotukselta.... paitti jouluseen/uuteenvuoteen lasimestarinsillin tekoon tarvittee ostaa kokonaisina, kun lasimestarijutskas just ne "ruorot" on se tärkein osa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 22:27

se on taito ja tekniikalaji tuo sillinperkauskin,
kolme ripeää vetoa veitsellä ja pihdeillä (ruotopinseteillä) loppusiivous

(piti oikein kokeilla, päässyt vähän taito ruostumaan, meni himpun yli kaksi minuuttia)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 22:33

Laiskana ihmisenä tyydyn purkkisilliin. Opiskelijana olin kesätöissä ruokakaupassa ja silloin uusien sillien saapuminen kesällä oli juhlapäivä. Joskus vaan kävi niin, että juuri kun oli pihdeillä nostamassa kokonaista silliä isosta tynnyristä, se molskahti sinne takaisin ja sitten koko tyttö haisi loppupäivän sillille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 23:17

On noita silliä tullut perattua yksi jos toinenkin. Sehän on mielestäni hyvin helppoa.
Sekunttarin kanssa ei ole tullut kilpailtua, mutta kyllä perhe ja juhlaväki ovat saaneet sillit
syödä ruodottomina.
Nyt ostan vain purkkisiliiä, olosuhteiden pakosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 00:26

Kyllä Ahti saa hoitaa meillä tuon homman.
Täälläpäin ei noita verkosta löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 01:01

Sillä lailla, oli varmasti hyvää. Nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 08:15

Paras silli on se jonka viitsii itse perata. iisi homma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 11:22

Parasta silliä on juuri perattu silli.Siihen sipulit. UUdet perunat .Siinä on hommaa ihan tarpeeksi asti mutta kestää vaivan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 16:32

Sillin minäkin perkaan, ajatella että silli on päätön (niin ainakin omissa tunnoissani ja niin äiti mulle opetti, joka myös inhosi kalanperkuuta, hän opetti ettei silillä ole ollut koskaan päätä KUMMA JUTTU)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 18:55

Täytyy tynnustaa, etten ole koskaan perannut silliä. Tänä kesänä ajattelin opetella tuon homman, mutta toistaseksi on jäänyt. Ehkäpä pitäisi terhakoitua ja ryhtyä tuumasta toimeen! Vesikielellä olen kattonut kaupan tiskillä rasvasillipurkkia.... ja tyytynyt niihin sillifileisiin siinä vieressä...