Miten voivat kesäkukkasi näin helteellä?

Itse olen kastellut omiani ahkerasti sillä seurauksella, että mm. orvokit ovat kasvattaneet pitkät varret, mikä ei ole kovin hyvä juttu.

Avainsanat: kesäkukat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2010 - 22:05

orvokit puolikuoliaaksi aurinko poltti parvekkeella, vaan sitten paiskasin ne pihalle, henkiin ovat heränneet ja kukkivat terhakkaasti ja kauniisti. lobeliat kukkivat upeasti kuin myös uuden guinean - ja ahkeraliisa.
krassit juuri alkaneet kukkia, vieläkään ei mustasilmä susanna ole edes nupullaan.
portulakka on paahteisen paikan kesäkukka ( saattaa mennä jopa yli talven lasitetulla parvekkeella) jos liikaa kastelee, mätänee, portulakan täytyy antaa kuivaa välillä, yöksi laittaa kukkansa suppuun ja heti aamulla aukaisee kun aurinko paistaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2010 - 19:37

Tässä päivänä muutamana oon huomannu saman, jotta liikaako sittenkin kastellu (aamuin illoin) kun vaan varret kasvaa, nyppiny oon ahkerasti "kotilot"/lakastuneet poijes, jotta kukkarunsaus jatkuis, mut... käääk..., pitäiskös täs sittenkin pitää muutaman päivän tauko, kastelussa meinaten:) p.s. jostain, en muista mistä, luin et vois ihan parturoidakkin näit orvokeit, pitääköhän paikkansa?
ai juu nythä mä vast hokasin, jot kaikkii kukkii kyselit: suht koht mukavasti noi monivuotiset mut yksvuotiset ei ehkä niinkään, johtuskohan sekin mun loma-aikasesta liiasta kastelusta, tiedä häntä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 19:54

Juu kiitos yksi on ja voi hyvin, vaikka olinkin viikonlopun poissa, jännitti säilyykö tuo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 20:42

Parvekekukkani voivat hyvin,mutta orvokit ovat jotenkin raaskun näkösiä,olivat aika heppoisia jo taimina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 20:51

orvokit saa nyt kyllä muuttaa tuonne maan koristeksi ja huomenna meen puutarhasta hakemaan uusia ,jos siellä vaan on noihin ikkunan alla oleviin ruukkuihin ...,....mutta muut kukat jotka ovat isoissa ruukuissa jopa orvokit voivat hyvin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 22:30

kaikki kukkii ja vettä kuluu,

itse koitan olla puuttumattamatta koko asiaan ettei tulisi töppäiltyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 23:24

Minun orovkkipatani tyhjeni noin viikko sitten, kasvoivat nekin vartta ka lehdet kellastuivat alapään varsista. Huomasin, että orvokki ei pidä runsaasta kastelusta, ainakaan yhdellä kertaa.
Äitienpäivä ruusuni kukkii täyttä häkää parvekkellä ja se mummon pelargoni, vaikka ei olekaan
tulipunainen, vaan lohenpunainen, odottaa yhä sitä katulaulajaa akkunallani.Toistakymmentä kukkaa
laskin eilen siinä olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 00:28

Täytyy huomenna käydä katsomassa.
Veikkaan, että ovat aika kuivia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 01:02

Olen ollut paljon poissa kotoa, välistä ovat vähän nuupahtaneet. Mutta hyvällä kastelulla olen saanut ne uuteen loistoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 08:19

Kastelua ovat tarvinneet kovasti, mutta orvokkien aika alkaa olla ohitse. Tosin alasleikkasin pari orvokkiamppelia ja nyt ne innostuivat kasvuun uudelleen. Onnelassa kasvavat kovasti pasuunakukat, wisteriat ja karakallapapu. Kaikki kukkivat ainakin ensi kesänä jos niiden talvetus vain onnistuu. Manzurian-kärhö aloitti kukintansa Onnelan seinustalla, samoin lyhtykoiso ja gladiolukset kukkinevat parin viikon päästä jne. Kesä on ollut hyvä kaikille kukkasille, mehiläisille ja napsuille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 08:52

Ihan hyvin on voinut. Odotan auringonkukkien pian aukaisevan kukkansa :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 09:27

Ihan hyvin minullakin ovat kukat voineet.Illalla aina kastellaan niin ei kerkeä kosteus heti pois haihtua niistä. Minulla on etupihalla samettiruusuja ja ne ovat voineet hyvin.Muut sitten roikkuvia kukkia.Hyvin nekin ovat kukkineet ja voineet vaikka kuumaa onkin ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 11:34

Orvokit on kauniina mutta on pitänyt nyppiä kukkivat pois. Niitä on tullut.Amppelit on kauniit ja suurenee vaan mutta lannoitettukkin on.bekoniat on kauniit yksi mätäni ,huomasin liian myöhään että vesi seisoi pohjalla.Sametti kukat tulee kukkaan.Lobeliat on loistaneet ja halunneet lannoke vettä.Neilikat kukii padoissa.Pelargoniat kukkii ja loistaa välillä vanhoja kukkia pois napsuttelen.Olen tehnyt kanisteriin täyslanos seoksen jolla tulee sitten lannoitettua.Mieheni teki siemenistä oman kukkapenkin .Siinä kauniita kukassa ritarinkannuksia ja sitruunan värisiä helokkeja.Ilta kun saapuu helokit oiken avaavat kukkansa ja loitaa hämyssä.Samoin sinivalkoiset ritarit.Sitten siinä kivikauden aikaisia kuninkaan soihtuja ja suopa yrttejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 18:29

Osa on hieman nuutuneen oloisia, mutta hajuherneet ja köynnöskrassit kukoistavat.
Orvokeista osa nuukahti tunkiokuntoon, joten kylvin hernettä ja naatiskelen versoista ruukusta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 22:14

Parvekkeelta alas. Olin helleaikana posi ja kukat ei tykänneeet siitä. Ei ollut elvytettävissä ikävä kyllä. Tietysti roskiin mutta en halua karistella niitä porraskäytävään