Onko kukaan matkustanut laivalla Vaasata Uumajaan? Mitä laivamatka maksaa ja mitä Uumajasta löytyy?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2010 - 09:29

www.directferries.fi/vaasa_u...lautta.htm

RG-Lines:
www.rgline.com/fi/default.as...3god_FoMog
hinnat:
www.rgline.com/fi/prices.aspx

Uumaja on nuorten asuttama kaupunki Merenkurkun rannalla. Kulttuurikaupungissa järjestetään vuosittain filmi-, kamarimusiikki- ja jazzfestivaalit ja oopperan ystäville löytyy kaupungista maailman pohjoisin oopperatalo. Uumajassa on kaksi yliopistoa, mikä tekee siitä yhden suurimmista opiskelijakaupungeista Ruotsissa. Nuorten asukkaiden vuoksi Uumajaa pidetään innovatiivisena ja edistyksellisenä alueena. Suomesta Uumajaan pääsee kätevästi Vaasasta lähtevällä lautalla.
www.umea.se/umeakommun/funkt...17724.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.07.2010 - 09:36

Olen matkustanut joskus -80 -luvun puolivälissä ja muistikuvat aika hatarat. Pieni kaupunki se ainakin oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 10:22

Sitä väliä ei nykyisin käytä ruotsalaisetkaan on sen verran arvokkaat tiketit. Kaverini joka asuu Umeåssa kiertää Tornion kautta mökilleen Savoon.
Siellä on nyt uusi rautatiesilta Umeåelvan yli. Joko ajanevat nopeat junat rantarataa Tukholmasta sinne?
Avajaiset vasta elokuussa: translate.google.com/transla...soft:en-US

Radan rakennus: webbkameror.se/film/botniaba.../index.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 10:53

Onpas suolaiset hinnat Rabbella,3tunnin matka ja 60€/600SEK(45€/450SEK)per suunta...mun mielestä kantsuis tosi hyvin suunnitella jotain muutakin kuin Umeå,toisella puolella merta.Itsellä ei Vaasa-linjasta kokemuksia,aikoinaan oli todella kuin kolmosen ratikka,paljon porukkaa ja pikaiset käännöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 12:05

Mielestäni ei pizzakeisaria kannata lihottaa vaan unohtaa Uumaja. Mukavia pieniä kaupunkeja tuolla suunnalla Ruotsia on, on käyty autolla siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 10:37

Kerran joskus 80-luvulla olen mennyt sen matkan autolla. EI varmaankaan silloin ollut kallis. Jatkoimme siitä suoraan Norjan puolelle, ja tulimme "alas" pitkin rannikkoa. Mahtavat maisemat, oli ensimmäinen Norjan reissumme, ja ihmettelimme kovasti, miksi niin harvat olivat silloin käyneet noita vuoria ja vuonoja ihailemassa. Nythän monet ovat ne jo nähneet, ja menevät aina uudelleen ja uudelleen. Ovat ne vain niin henkeäsalpaavan kauniita.
Nykyisin seikkailemme enimmäkseen Pohjois-Norjassa, silää matkalla voimme yöpyä tuttavien mökeillä, eikä tarvitse niin paljon telttayöpymistä. Hotelleja emme harrasta, nuukuus iskee aina siinä kohdassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 19:55

Ihan vieraita vesiä ja pitkän kuivan matkan takana on, ettei ole tullut lähdettyä.