Missä ovat Mäkrä ja Ipatti? Mitä siellä voit tehdä?

Avainsanat: kansallis puisto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2010 - 09:32

Kolin maisemahiihdon maisemissa:
www.maisemahiihto.fi/kartta.html

Jyväskylän Suurajojen pikataival 1979 Jäppilässä.
klo 20:50 SS34 Mäkrä 5.60 km

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2010 - 09:25

Kolilla, näköalapaikoilta ihailla suomen kaunista luontoa ja maisemia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 10:14

on siellä mahtavat maisemat kolilla nimittäin....suosittelen .... käykääpä katsomassa ,jos ette ole siellä vielä käyneet ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 21:32

Kolin kansaalispuistossa on mahtavat näköalapaikat Mäkrä ja Ipatti. Ne ovat hyvin merkityksellisiä liikunnna harrastajille, vaeltajille, laskettelijoille ja hiihtäjille.
Voi yöpyä kaupunkimaisesti hotellissa, Lapin malliin laavuissa, kokea vanhaa romantiikkaa aitoissa ja
vieläpä telttailualueilla.
Näköalapaikoilla reitit ovat merkityt ja on jopa 2,5 km patikkaretki, jolle voi perheen pienimmätkin osallistua. Ja jos olet taiteilijasielu, niin voit astella Mäkrällä Järnefeltin kalliolla, jossa hän maalasi
yhden kuuluisimmista maalauksistaan. Maalaus nimeltään Syysmaisema Pielisjärveltä päätyi postimerkkeihinkin asti.
Ja jos geologia kiinnostaa Ipatissa on pieni vihreäkivivyöhyke n. 1 km leveä ja 11 km pitkä alue.
Voitpa siellä etsiskellä vaikka uraania. Harrastaa voi myös maisemahiihtoa.
Kuvia katsellessa upposin Kolin lumoihin, ovat niin jylhän kauniita paikkoja, että kyllä kelpaa niitä esitellä.
Hienon mielikuvitumatkan voi tehdä netin välityksellä, kun muuta mahdollisuutta ei ole.

Lähteet:
googlen eri osista koottu aines

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 21:58

Eipä ollut tuotakaan tietoa ennen napsuttelua. Kiitos kysyjälle ja vastaajille. Saatanpa joskus poiketa katselemassa maisemia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 11:05

Mukavat nimet noilla paikoilla,en tiennyt niistä mitään,mutta nyt tiedän,kiitos tietävien napsulaisten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 21:03

Kolia nuo on jo monet maininneetkin, mutta minustakin nimet aivan hauskoja...