Onko kekemusta miten kielitaidoton pärjää Norjan matkasta asuntoautolla? t: matkalle lähtijä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2010 - 12:20

Tutustu etukäteen ainakin liikennemerkkeihin ja sääntöihin
Norjassa autoilu www.autoliitto.fi/matkalla_j...a_autoilu/
Matkustusopas www.autoliitto.fi/matkalla_j...leistiedot
Muut tiedot
www.kolumbus.fi/matti.gronro...jafaq.html
Norjan virallinen sivusto
www.norja.fi/Travel/

Lisätty: 20.07.2010 - 00:06

Kielitaitoisille Norjan viralliset Turistitiet - reittejä ja vihjeitä
- Norsk, English, Deutsch www.turistveg.no/

no.wikipedia.org/wiki/Nasjon..._turistvei tai
sv.wikipedia.org/wiki/Norsk_...stv%C3%A4g

www.visitnorway.com/no/ se/ uk/ (katso myös kuvat ja videot)
- josta esimerkkinä Nasjonal turistveg Rondane
www.visitnorway.com/no/Artik...g-Rondane/
- sivun kohdasta "Mer informasjon" aukeaa 10 sivuinen reittiselostus Rondane.pdf
www.naf.no/Documents/Bilferi...ondane.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2010 - 08:25

Jo vain pärjääpi, pojoisessa on paljon lappilaisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 16:25

Hyvin pärjää. Vielä paremmin, jos kädet toimivat.Osaatte varmaan lukea, niin ei hätää

Lisätty: 17.07.2010 - 16:27

Putella on hyvät vinkit. Muuta ei tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 23:08

Putella asiavinkit;aina ;-),norskit on rehtiä ja reilua väkeä,myöntelet vaan "akkurat","akkerat" niin hyvin pyyhkii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 10:00

Sanakirjakin voi auttaa, jos kädet, kynä, paperi ja piirtäjän lahjat eivät riitä. Rautalankaa on turha tähän tarkoitukseen ottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 12:00

Luulisi pärjäävän, omaa kokemusta ei ole koska osaan norjaa tai siis ymmärrän ja vastaan ruotsiksi. On siellä ollut joitain moottoripyöräilijöitä joilla ei kielitaitoa ja takaisin ovat tulleet. No, saattaa olla jonkun sanan ruotsia joku on osannutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 21:02

Jollei kielitaitoa niin käsimerkeillä kyllä pärjää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 19:48

Kyllä siellä pärjää. Hyvässä lykyssä on jopa suomenkielistä palvelua, on siellä kuitenkin niin paljon suomalaisia töissä.