Keltä on ollut leikkauksen jälkeisiä komplikaatioita ?

Keltä on leikattu umpisuoli ?Minulta leikattiin 10.6 Olin 2 viikkoa sairaalassa viikon terveyskeskuksessa nyt kotona 2 viikkoa. Vatsassa edelleen avohaava jonka pohjassa 3,5cm onkalo haava. Tänään hoitajalta katkesi putsaus tikku / puikko onkalohaavan pohjalle, kysyi minulta että saako kirota sanoin että minua ainakin on kiroaminen aina auttanut. Lähti kiireellä hakemaan erikoistyö kaluja ja käski minun olla liikkumatta sängyllä. Torstaina 22 pv on leikkauksen jälki tarkastus. Kyllä jälki näkyy minkä 6 viikkoa sitten tekivät. Melko lailla samassa kunnossa. Ei ole parantunut ei.
Ps. Umpisuoleni puhkesi ja meni kuolioon.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2010 - 08:01

Umpisuoli pääsi puhkeamaan Espanjassa ennen kuin tajusivat mistä on kyse. Mut kuoleman porteilta selvisin ja hoito oli siellä yksityisklinikalla todella ensiluokkaista. Toivottavasti sinä paranet ja haavasi saa asianmukaisen hoidon. Harmittaa kovasti sinun puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2010 - 09:21

Huh,näillä keleillä onkalohaava...Kyllä sinua koetellaan täytyy sanoa!Mitalin tai oikeastaan kunnon lomamatkan ansaitsisit tervehdyttyäsi ja matkan tietysti kustantaisi terveyskeskus...Hävettää oikein kun tulee joskus omista pienistä vaivoista valiteltua!Kun joskus siellä Palokan suunnalla liikun niin konjamiinipullon tuon sinulle! Koetahan kuitenkin jaksella ja tervehtyä,elämä voittaa ja kyllä meidän syksyllä kelpaa muistella"intiaanikesää..."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 09:56

oi oi kestämistä ja pikaista paranemista...minulta ei ole leikattu ,kuin sappi joka onkin sitten yhden kirjan verran hoitovirhe kertomuksia.....mutta siitäkin selvittiin taivaanportilta takaisin tähän päivään ,mutta ei kivuitta ne elävät kanssani päivästä toiseen jotta niidenkin kanssa ,kun oppii elämään on elämä kuitenkin ...ah niin ... ihanaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 16:31

Voihan nenä! Sinulla on ollut jos jonkinlaista murhetta noiden hoitamisien kanssa.Olen pahoillani.
Tsemppiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 19:06

Umpisuolen kanssa ei ole leikkimistä sen tietää, vai haluuko tietää, terveyden hoito henkilöstöt.Miksi ei toimita nopeasti.Sitten kun se puhkeaa ,asia muuttuu kovin vakavaksi ja vaikeaksi hoitaa.Aikaa paranemiseen menee monin verroin enemmän.Potilas siinä kärsii.Pojaltani pääsi puhkeamaan umpilisäke oli 4v.tta silloin.Vein suoraan hämeenlinnaan, enkä ajatellut lähintä paikkaa.Siellä juoksin poika sylissä lääkärin puheille, ilman mitään aikaa.Lääkäri löytyi heti.Poika jäi viikoksi tarkkailuun ja hoitoon.Saimme viikonpäästä pois.
Nyt on vielä tuo mätäkuukin ja lämmin . Paranemisen kannalta paha.Toivon kaikkea jaksamista .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 21:41

Itse vuonna 1973 kovien vatsakipujen vuoksi vietiin Jyväskylän Keskussairaalaan, todettiin umpisuoli jo
puhjenneeksi. No leikattiin ja kotiuduin viikon jälkeen, meni niin pitkään, kun odottelivat, josko olisi
tullut tulehdusta, koska umppari oli jo puhjennut.
Pääsin kotiin ja kuin yhdessä yössä nousi kananmunan kokoinen patti, joka puhkesi ylös noustuani, täynnä mätää. Siitä vain takaisin Keuruun sairaalaan ja kertoivat, että Jyväskylästä olen saanut sairaala-
bakteerin, liki 2 viikkoa podin tätä jälkitautia sairaalassa.
Joten ei se umpisuoli asia niin pieni aina ole, vaikka useimmiten menee hyvin ja lyhyellä sairaalakäynnillä.
Sinulla on nyt koettelemuksia ollut yllin kyllin, mutta positiivistä, että jaksat kertoa niistä, jos se helpottaa.
Lykkyä tykö vain eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 20:49

Ensimmäinen polvileikkaukseni meni siten jotta kun tuo puudutus neula pistettiin selkään tuli ilmakupla joka paljastui vasta kotiin päästyäni, ikinä en ole sellaista päänsärkyä saanut oli kuin kova vanne olisi piukkaa pääni ympäri..
Joten sairaalaan ja leikkaus saliin takaisin, ja siinä sitten selkään pistettiin monta kertaa neula selkärankaan kunnes tuo pirskatin ilmakupla löytyi ja välitömästi päänsärky lakkasi..
Ja sitten oli tuo selkäranka todella kipee jonkun aikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 21:40

Ikävää. Toivottavasti saat ittes kuntoon ja entistä ehompaan kuntoon!!

Minulla oli vain ainoastaan nivelsiteet poikki jalasta, nilkasta. Reilun ajan sain odotella leikkausta... melkein vuorokauden. Yhistivät ja kipsasivat. Haava ei mennyt kiinni sairaalabakteerin vuoksi. Ommella ei voinut kipsin ja ompelusten poistamisen jälkeen, kun haavanreunus oli mähinyt. Teippiä ja antibioottia. Kuvottavaa tuo oli, mutta parani lopulta. Jalka kulkee lopulta mukana, mutta alkuaikoina ei tykänny kumppareista eikä oikeen rasituksestakaan. Ei mikään säihkysääri, no, eihän tuo toinenkaan, kun tarkkaan katsoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 19:47

Ei mitään noin karmaisevaa ole itselleni tapahtunut. Jo on kovanonnen umpparihaava. Toivottavasti saavat sen pian paranemaan.