Oletteko olleet mustikassa?

Niitä on.Löysimme myös lakkoja,vaikka ollaankin Mouhijärvellä.

Avainsanat: mustikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2010 - 18:15

tuolla saarisossa niitä ainakin oli isoja ja kypsiä en kylläkään poiminut , mutta tästä pitääkin kohta lähteä sekkaa nää kotometsät ,joskos vaikka väsäis kesän ensimmäisen mustikkapiirakankin...näin muuten taalintehtaalla myyntikojussa jo kanttarellejakin jot nekin lienevt pompsahtaneet pintaan ...itse vain mietin et oisko täällä noita herkkuja , kun on maa ollut ilman vettä jo useamman viikon ajan...eipä silti tuokin herkku pitää käydä katsastamassa ...vaikka jo tänään...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2010 - 12:02

Keski-Suomen männikkökankailla eivät mustikat ole vielä ihan kypsiä, ainakaan suurin osa.
Sisareni noukkii minulle piirakkamarjat, ei itseltä onnistu mättäiköllä kulkeminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2010 - 12:32

Heinolan Repoveden maastossa heinäkuun alussa oli näköhavainto melkein kypsistä mustikoista,nyt lähdössä torille vakoilemaan tilannetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2010 - 13:42

En ole vielä tälle kesälle, mutta mökillä mustikat pitäisi olla jo kypsiä. Viikonloppuna se sitten nähdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2010 - 15:54

Eipä ole koppaani vielä mustikoita löytynyt. Eivät ole kypsiä ja ne mitkä on ovat pieniä, kuivia rupuja. En tiedä auttoiko eilinen sade yhtään. Lakkoja ei tänne tullut ollenkaan. Paleltuivat kukintavaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2010 - 22:46

Ihan vihreitä raakileita vasta näkyy, eikä niitäkään paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 22:12

Uskon tähän sanontaan.
"Miehet on miehiä, eikä mitään marjanpoimijoita"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 20:53

Enpä ole vielä ollut, mutta kyllä menon jossain vaiheessa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 07:19

En ole, mutta metsänreunassa liikkuessani suuhun niitä muutamia nappasin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 20:27

Olen laittanut pakastimeen ämpärillisen mustikoita. Sellainen mies kävi polkupyörän kanssa ovella ja kysyi ostatteko marjoja.No, loput arvaattekin.