Olemme lähdössä autolomalle kymmeneksi päiväksi. Mitä matkailukohteita suosittelette ja mitkä kaupungit on nähtävä?

Olemme kierrelleet ulkomaita, mutta kotimaassa emme ole kertaakaan lomaileet. Nyt päätin, että vietämme oikein kunnon loman kotimaassa. Kun pysähdymme, aiomme yöpyä hotelleissa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2010 - 10:14

Mielestäni näin äkkiseltään parhaat varsinaiset kaupungit on: Helsinki, Turku, Tampere, Kuopio, Oulu ja Rovaniemi. Pienissä on taas oma hienoutensa.
Katso myös äskettäin olleita muita kysymyksiä
www.napsu.fi/vastaukset/kysy...691#244975
www.napsu.fi/vastaukset/kysy...344#249284

Jokaisella kaupungilla/kunnalla on yleensä oma sivunsa
kuten www.oulu.fi
Toistan vanhoja vihjeitä
www.matkareitti.fi/suomi-finland/
Täältä kaikki Suomen Matkailutiet -esite pdf
trinity.siteadmin.fi/File.as...avelRoutes tai
trinity.siteadmin.fi/File.as...avelRoutes

Lisätty: 16.07.2010 - 12:21

Lisää linkkejä kaikille kotimaan matkailusta kiinnostuneille
www.matkareitti.fi/tapahtumi..._suomessa/
www.lomasuomi.fi/Etusivu.iw3
www.lomasuomi.fi/Lomanavigaa...reitit.iw3
www.suomiopas.fi/fin/1001/
www.kaupunkiopas.com/
Matkailijan tietopankki www.travel.fi/
Museot ja linnat www.nba.fi/fi/museot
www.maakuntienparhaat.fi/mat...ilureitit/
www.supertravelnet.com/list/...i/suomeksi
Suomen seitsemät ihmeet yle.fi/elavaarkisto/?s=s&...&t=313
Kylpylät maps.google.com/maps/ms?msa=..._gatmNHVDQ

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2010 - 11:12

Jos pohjoisen suuntaan menette, älkää jättäkö Kalajokea käymättä. Sieltä voi jatkaa Ouluun.
Jos taas itäiseen Suomeen, niin Valamo Heinävedellä on mukava yöpymispaikka, upea luonto ympärillä, rauhallista. Majoitustilojen saaminen toki voi olla hankalaa, netistä näkee on vapaita huoneita.
Enemmän on ulkomaat tuttuja, en oikein osaa antaa neuvoja kotimaan suhteen vaikka aikoinaan on tullut Suomikin tutuksi. Aikojen saatossa vain paikkakunnat muuttuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2010 - 12:15

Maantie Hangosta Utsjoelle on 1500km. Se neljä kertaa on 6000km. 10pv x 600km = 6000km. Kun ei aja samaa latua kaikkia välejä ehtii nähdä tärkeimmät?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2010 - 15:38

Riippuu vähän mistä tykkäätte. Etelästä vai pohjoisesta. Suomessa on niin paljon kauniita kaupunkeja ja paikkakuntia. Tuossa edellä oli jo hyviä vinkkejä. Lappia suosittelen vasta elokuun loppupuolelle koska silloin ei enää ole itikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 20:34

Vaikea vastata. Kun rannukolta lähdet niin Pohjanmaa, Karjala, Savo. Kaupunkeja löytyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2010 - 20:57

Tulin juuri Jämsästä, ja kävin eilen katsomassa Himoksen kesäteatterissa Albatrossi ja Heiskanen, Sonja Lumme ja hänen ( nalle karhu) miehensä ym ym...Juha Wat Vainion lauluja tuli tuutin täydeltä, SUOSITTELEN TUHANNESTI!!!