Kumpi pahempi ilma ukonilma vai akanilma?

Avainsanat: ukonilma vai akanilma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2010 - 10:38

ukonilmaa pelkään ihan hirveesti .jot oiskos tuo sit akanilma ....minkähän lainen sit lieneekin ...jos se on sitä et sataa kuion esterin persiist niin oisin nyt enenmän kuin tyytyväinen moiseen ilmaan ...tällä mäessä ,kun koivutkin jo ruskistuu veden väähyden vuoksi....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2010 - 10:47

serkkupoika meilasi :

Kun pihalla riehui vuosisadan ukkonen ja meijjän tuvassa tuolloin pyöri kunnon akanilma ja helmat heiluivat ....

olin rohkea ja läksin pihalle, en ollut niin uhkarohkea että olisin jäänyt tupaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 10:52

Ulkoista ukonilmaa jos tarkoitat, niin saa ainakin tuhoa aikaiseksi enempi ja äkkinäsemmin, kuin jos akanilmaa ajattelisi Esterin ahterin sateena.
Taukoavathan ne kumpikin joskus. Sateenkaari ja iltarusko on kauniimpi niiden jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 11:03

Ukonilma on ehkä miehen parempi kestää uskoisin, riippuu akasta ja mistä päin tuulee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 11:32

Akanilma on arvamaton, ukonilman näkee mistä se nousee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 13:10

Ehkä se on kuitenkin tuo ukonilma jota en pelkää, mutta tuhoa voi saada aikaiseksi enemmän, kuin akan järjestämä tykitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 13:32

Akanilmoja otan vastaan vaikka kuin paljon .Mutta ukon ilmat ne vasta pelottavia on.Se kun on päällä se on aikatykitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 20:11

Jos akkastelee niin tulee taivaalta akkoja. Ei se haittaa. Kunhan putoilee niin harvakseen, että väistämään ehtii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2010 - 10:58

En pelkää ukkosta eli ukonilmaa joten akanilma on kyllä pahempi. Pahimmaksi ilmaksi on sanottu sitä kun taivaalta sataa vanhoja akkoja!