Saako perhosen siipiin koskea?

Avainsanat: perhonen luonto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 19:27

mieluummin ei, ne ovat niin hentorakenteiset että vahinkoa syntyy hyvin herkästi

www.cs.uta.fi/~jh/luonto/pikselit.html

www.yle.fi/luonnossa/page.ph...oiskut/17/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 19:05

Varovasti olen joskus sormella sivellyt, kun perhonen ihan liki hetkeksi viivähtänyt. mutta kovin ohuet ja hennot ne siivet on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 20:49

Jättäisin koskematta, ja niillä muutenkin elämä niin lyhyt..
Katselisin ja ehkä kameran kanssa kuvaisin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 21:02

En koskisi, tuntuu , että ne hajoavat jo pelkästä katselusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 21:41

Pakko on ollut tänä kesänäkin muutama ottaa(mahdollisimman hellästi)kiinni kun ovat sisälle lennelleet ja kyllä ne iloisesti on ulkona lentoaan jatkaneet mutta en huvikseni menisi niitä koskettelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 21:45

Pakko on silloin tällöin koskea kun tuleevat sisälle kuolemaan. Täytyy siirrellä niitä ulos.Ne on niin herkkiä että ei kait niihin koskeen pitäisi mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 21:50

Itse en koskisi, kuten en myöskään kaloihin, joita noi urheilukalastajat pyytävät. Luulen, että meillä ihmisillä on sellasii pöppösiä, joita ei ole tarkoitettu noiden luontokappaleiden purtavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 01:12

Lapsena opetettiin ettei saa koskea. Sanoivat että ne kärsivät siitä ja sitten eivät pysty lentämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 04:31

Koskenut en ole, katsellut kauniisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 12:40

Samaa mieltä kuin Ida: minullekin opetettiin lapsena, ettei perhosen siipiin saa koskea, sillä ne menettävät lentokyvyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2010 - 16:36

En koske perhosen siipiin.Sen elämä on muutenkin lyhyt.Katselen vaan.