Ollaan tässä nosteltu helteen takia ennen aikojaan pesästään hypelleitä räystäspääsky lapsia takaisin kotiinsa. Kokemuksia tästä?

Hiton hankala homma nimittäin pesä sijaitsee lähes kahdeksan metrin korkeudessa. Tehtiin ongenvavasta hissi- ongen päähän muovisuppiloja suppilon eteen sanomalehtipaperista luukku joka oli kiinni villalangassa ja luukku nykäistiin auki maasta vasta kun otukset olivat pesänsä päällä/vieressä. Kevyt kääntöliike ranteella ja hups ja kaverit humpsahti takaisin pesäänsä.
On muuten ihan puppua että emo hylkää linnun pojan jos siihen koskee - ei ainakaan näitä ole hylätty semmonen syöttöralli ja sutina käypi koko ajan ilmassa:)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 16:08

no olettepa vaivaa nähneet asian eteen, hienoa,

samanmoisia kokemuksia on itselläni, ettei ne emot niin vaan poikasiaa hylkää vaikka vähän 'ihmisissä kävisivätkin' , ollaan joskus hellämielisyyden puuskassa nosteltu eri lintuhjen poikasia pois kulkukissan ulottuvilta ja hyvin ovat jatkossakin kelvanneet pesueeseen ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 18:01

Pääskyt tarvitsevat ilmaa siipien alle, ovat opettelevia lentokykyisiä pääskyjä, jos aikuinen tai poikanen putoaa maahan ne eivät pääse maasta lentoon.
Anna pari nokaretta tulitikulla jauhelihaa ja heitä lintu ilmaan joskus joutuu jopa pari kolmekin kertaa lennättämään linnun..
Ei tarvitse kiiveskellä pesään...
Olen tehnyt sitä hyvin paljon eläintenhoitajana ollessani...
Älä pelkää, pistä pääsky kämmenelle ja eikun heittoon, (älä heitä kuin palloa monien metrien päähän)
kevyesti ilmaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 18:18

Kovan työn teit. Toivottavasti lintulapset osaavat arvostaa vaisavnnäköäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 22:02

Ei lintuemo poikasiaan hylkää.Mutta ompas ollu hommaa ja se kannatti,Kiitos ankkuri lintujen puolesta. Kyllä ne sulle kiitokseksi varmaan lauloi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 01:09

Ei tuosta, mutta mansikoiden takia verkosta kyllä annettu äkkilähtö muiden tonteille räkäteille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 20:03

Tästä teosta ansaitsisit jo rintapieleesi kukkasen.
Olette keksiliäitä olleet ei voi muuta sanoa.
Kiitos linnunpoikasien ja -vanhempien puolesta.
Tulevat kiitoksensa varmasti jo esittämään lähtölaulussaan.