mitkä asiat auttavat parhaiten muistamisessa...?

(koulumaailmassa)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2008 - 22:30

Voi siitä on niin kauan aikaa, etten enää muista...
Ihmiset on niin yksilöllisiä; mun piti aikoinani lukiessa kirjoittaa muistiinpanoja, jollekulle toiselle pelkkä useaan kertaan lukeminen riitti. Joku taisi jopa lukea tekstiä nauhalle ja kuunnella sitten sitä. Riippuu siitä muistaako parhaiten näkemäänsä vai kuulemaansa vai pitääkö sitä peräti itse kirjoittaa. Kokeilemalla löytää sen oman muisitikikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2008 - 23:05

Uusia asia jää parhaiten muistiin kun sen saa kytkettyä jollain tavalla vanhaan, jo muistissa olevaan asiaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 10:01

Käytän muistin tueksi muistilappuja.Lisäksi harjoittelen muistiani ns.älypeleillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 12:07

Eri ihmisillä on erilaisia muisteja, toisilla näkömuisti, toisilla ns. kuulomuisti, jne. eli ensin kannattanee kuullostella itseään että mikä näistä muisteista mulla on se paras ja sen perusteella toimia. Itselläni on ainakin näkömuisti, joka usein auttoi kouluaikoinakin, kun näki ikään kuin valokuvana edessään sen sivun/sivun puolen/kohdan/kuvan jne. ja jos sen oli vielä jotenkin kynällä erikseen korostanut, niin heureka, sieltä se sit pulpahti tietokin taas esiin, samoin joitakin asioita muistaa sillain, että ei lue vaan ulkoa vaan mieltää ko. asian joihinkin tuttuihin asioihin ja esim. tenteissä sit muistaa tän tutun asian, josta sitten myös varsinainen asia taas juolahtaa mieleen..

Saikohan tästä kukaan selvää, vaikea asia selittää näin 'paperilla'?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 23:49

toistelee uutta juttua muutaman kerran ja nukkuu päälle, aamulla se on tallella