Miten se hääleikki menikään, jossa morsiamelle ja sulhaselle laitetaan siteet silmille ja he viikkaavat/laskostavat lakanan?

-lakana viikataan juhlayleisön silmien edessä
-mitä ohjeita annetaan morsiusparille ennen tehtävän suorittamista?
-mitä sanotaan juhlayleisölle ennen kuin morsiuspari päästetään suorittamaan tehtävää?

Avainsanat: häät hääleikit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 09:21

No yks "perinteine" on tämä lakanan viikkaus....
Morsiuspari viedään pois vieraiden luota toiseen huoneeseen etteivät kuule mitä juhlasalissa puhutaan. Siellä vieraille selitetään että morsiuspari viikkaa lakanan silmät sidottuina, ja toisiaan sanallisesti koko ajan neuvoen. Tämä sananvaihto minkä he käyvät, on se mitä hääyönä tapahtuu/ sananvaihto minkä he käyvät hääyön aikana.
Tämä on aika hupaisa, mutta jos vieraiden joukossa on vanhempia ihmisiä tai sellaisia jotka eivät näitä makuuhuone asioita suvaitse puitavan julkisesti niin sitten tämä leikki kannattaa jättää jatkoille tms.
Sitten kun morsiuspari on saanut lakanan jotenkuten viikattua, siteet riisutaan ja heillekkin kerrotaan mistä tässä leikissä oli kyse.

Kysyjän kommentti

Kiitos ohjeista. Lakananviikkausleikki meni hyvin ohjeittesi mukaan ja hauskaa oli!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 13:54

En tiedä miten tuo leikki menee, mutta kirjastosta löytyy aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Esim. Suomalaiset häätavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 18:23

Toffe asian jo hienosti kertoikin. Tuo hääparin sanailu onkin muuten joskus aika hupaisaa kuultavaa siinä tilanteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 01:06

Tuosta en tiedä, mutta naimattomien keskuudessa kun kaksi ihmistä viikkaa lakanaa kolmeen osaan ja jos pätkistä yli yhtä pitkiä sanotaan että: pääsen häihisi tai vastaavasti ettei pääse.