Kumpaa säikähdät enemmän hirveä vai karhua?

Avainsanat: hirvi karhu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 01:01

hirviä olen kohdannut luonossa muutamia kertoja, kyllähän se valppaaksi pistää ja harkitsemaan mitä seuraavaksi tekee muttei sitä nyt kovin kummoiseksi säikähdykseksi osaa sanoa

karhua en ole kotimaassa tavannut, Kanadassa niitä vähän pienikokoisempia mustakarhuja, muttei niidenkään kanssa viitsisi painisille käydä, saattaisi säikäyttääkin jos agressiiviseksi käsivät

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 03:41

Hirven kanssa olemme vastakkain tulleet. Se oli emo ja sillä oli kaksi vasaa, pienempi ja vähän suurempi. Silloin olen juossut maailman ennätyksen pieni poikani kainalossa ja tyttäreni käsi kädessä. Karhusta en osaa sanoa mitään. Kerron sitten jos ja kun olen kohdannut....ja henkiin jäänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 07:23

Hirveä auton kyydissä ollessa ja karhua selvällä tiellä, metsään minulla ei ole asiaa. muuta kuin metsäteille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 07:27

Hirven olen kohdannut useasti. Mutta molemmat ollaan möllötelty toisiamme .Ei vielä kiinni ole käynyt.
Luotan hirveen jotenkin että molemminpuolinen kunnioitus.
Karhu ei ole vastaan vielä tullut.Erinlaiset metsäkauriit ja peurat kylläkin.Supi ,kettu ja mäyrä.
Karhu voisi ollakkin minusta kiinnostunut ,tuntuu ajatuksena sellaiselta epeliltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 07:35

Karhua en ole tavannut, mutta täällä kaupungissa on todella tullut tavattua useaan kertaan.
Sanotaan että tanner tömisee ja se todella pitää paikkaansa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 07:51

Molempia yhdessä eli hirveää karhua. Hirven tavannut luonnossa, mutta karhua en. En halua tavatakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 09:12

Hirviä olen luonnossa nähnyt usein - kunnioitettavan kokoinen otus, en ole tehnyt lähempää tuttavuutta. Karhua en ole nähnyt, vaikka mökkimme ympäristössä niitä kuulemma on useita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 10:06

En säikähdä varmaan kunpaakaan? Karhua en ole vielä päässyt kohtaamaan luonnossa.
Hirviä olen autolla silloin tällöin joutunut väistelemään. Tähän saakka on onnistunut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 10:55

Riippuu vähän kyllä tilanteesta.Jos autolla ajaessa hirvi astelee jajoradalle niin säikähdän varmaan tosi kamalasti.Taas jos menen marja metsään niin jos huomaan karhun jossain siellä lähellä tai lähestyvän minua niin kyllä säikähdän varmaan tosi paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 14:10

Maantiellä ilman muuta hirveä. Eipä tuosta mökkinallesta haittaa ole ollut kun ei ole pihapiirissä syötävää. Toki on seurattava onko pentuja. Taitanee olla iso ukkokontio joka touhuilee omalla reviirillään ja minä omallani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 14:29

Hirviä olen nähnyt tien päällä liikkuessa ja karhua en luonnossa koskaan.
Hirviä en osaisi pelätä - eiköhän nuo luiki rytinällä karkuun.

Karhuja täällä päin kyllä on havaittu - oikein paikallislehdessä oli etusivun juttu,
No, se "karhu" havainto tosin paljastui olemaan jonkin kesämökkiläisen musta newhoundin koira:)

Ehkäpä kuitenkin kohtaaminen karhun kanssa olisi veret seisauttava kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 17:25

Hirvi tappaa todennäköisemmin, mutta karhu on pelottavampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 18:28

Hirveä olen säikähtänyt toden teolla joskus, kun sellaiseen olen vieläpä kevyen liikenteen väylällä lähes pyörällä törmännyt (säikähti kyllä hirvikin). Vaan luulen, että vielä enemmän säikähtäisin, jos karhun kohtaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 21:47

Useinkin hirviin törmännyt metsällä ja viimeksi ruissalossa pari hirveä tuli pensaasta yllättäen ihan vierelle.Hiukan piti olla varuillaan mutta ne vain mulkoili.Karhua taitaa harvemmin tavata kun sillä niin hyvät aistit ja pelkää luonnostaan ihmisen hajua mutta ikävä olo tulisi jos vastaan tallustelisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 22:00

Kumpaakaan en ole oikeasti kohdannut, mutta karhua todennäköisesti säikähtäisin paljon enemmän kuin hirveä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:38

Kumpaakin, mutta karhua lähden karkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 10:38

Hirviä on tullut nähtyä aika usein, karhua ei koskaan ja kyllä karhu on se joka on pelottava kohdata silmästä silmään.