Kuka on Umberto Marcato? Mitä hänelle kuuluu tänään.

Avainsanat: umberto marcato

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 00:53

italialainen iskelmätähti

suosiossa Suomessa 1950- ja 1960-luvulla

Nykyisin Marcato asuu Ruotsissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 07:33

Edesmennyt sisareni kuunteli levyltä aina umberttoa.Sillä erikoinen ääni ja hyvää musiikkia.Oli aika paljon hänen laulujaan radiossakin 50-60 luvulla.Parhaat ajat voisi sanoa.Itsekkin tykään hänen lauluista ja äänestä.En ole häneen ollut yhteydessä,.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 07:36

Nähty ja kuultu on vielä tänäkin vuonna.

Maailmantähti Umberto Marcato esiintyi Turussa, Uittamon lavalla lauantaina 10.7. Italialaissyntyinen, samettiääninen Umberto muistetaan erityisen hyvin 1950- ja 1960-luvulta, jolloin hän oli yksi tärkeistä tanssilavakulttuurin vaikuttajista Suomessa. Umberto on vieraillut Suomessa ensimmäistä kertaa jo vuonna 1957 ja merkittävää oli, että hän lauloi myös suomeksi ja jopa näytteli suomalaisissa elokuvissa, kuten Isaskar Keturin ihmeelliset seikkailuit (1960).

www.youtube.com/watch?v=fQvu3HaY1bQ

Umberto Marcaton uusin levy "Romantico Italiano", ilmestyi viime vuonna. Laulaja asuu nykyisin Ruotsissa.

Lähteet:
kaarinanuutiset.fi/index.php...Itemid=103

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 07:38

Umberto Marcato syntymäpaikka 1936 Padova. italilainen laulaja ja nautti suurta suosiota suomalaisten keskuudessa 1950 ja-60 luvulla. Oli merkittävä tähti tanssilavakulttuurissammme.Esiintyi ensimmäsen kerran 1957 ja lauloi joitakin lauluja myös
suomeksi.

Oli mukana muutamissa elokuvarooleissa Isaskar Keturin ihmeelliset seikkailut 1960 ja
Iskelmäprinssi 1991.
Suomeksi hän lauloi kappaleita, joita muistan: Miks oon mä suruinen, Marja.Leena ja Miksi puhelin ei soi.
Hän ei ollut suosittu kotimaassaan. Nykyisin asuu Ruotsissa.

Lisätty: 14.07.2010 - 07:45

Laulajan uusin levy on Romantico Italiano. Ilmestui 2009.
Käväisi keikalla Turussa Uittamon lavalla 10.7.2010.

Lähteet:
googlea selasin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 08:06

Voi minä kuuntelin lapsena Maailmantähti Umberto Marcatoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 09:15

Vähän aikaa sitten tuli TV:stä kooste Umberton urasta ja Suomen vierailuista. Köyhä laulajapoika, jonka tanskalainen tuottaja bongasi laulamassa Piazza Navonalla ja teki levytyssopimuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 18:29

Italialaianen iskelmätähti, oikea naisten hurmaaja aikoinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:38

Hyvää kuuluu ja Suomeen on taas tulossa.