Hulikaani keisarit,

Yksi huvitteli heitättämällä ihmisiä alas kalliolta, toinen halusi nimittää ratsunsa konsuliksi. Kolmatta pidettiin jo lapsena jälkeenjääneenä ja neljäs potki puolisonsa hengiltä. Caesar-dynastian neljä viimeistä keisaria olivat lähellä tuhota koko valtakunnan vaivaisessa 54 vuodessa.

Tiedätkö ketä nämä keisarit olivat?

Avainsanat: hulikaani keisarit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 09:01

Caligula , Caius Caerar Augustus Germanius 3.8.12 - 24.1.1941.
Rooman keisati, joka nimitti hevosensa senaattoriksi.

Neo, Caludius Caesar Augustus Germanecus 15.12.37-9.6.68
Stuetianuksen mukaan tappio itsensä tikarilla, pistämällä sillä kurkkuunsa.

Olisiko Keisari Suuri tapattanut poikalapset Egyptin maass, kaikki 2-vuotiaa ja alle sen.

Lisätty: 14.07.2010 - 09:01

suuri ja laaja kysymys, veisi aikaa paljon tutkia minulta näitä.

Lähteet:
googlen harhailua .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 08:00

Ei nyt tule muuta mieleen kuin.
Nero ja Galigula

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 22:09

En tiedä, en. Toivotaan, ettei noita tuollaisia ole enää olemassa.... Varsinaisia persoonia varmaankin, mutta ikäviä ihmisiä silti, mielestäni...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 01:21

Julius Caesar
Augustus
Caligula
Nero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 13:05

Caligula, Nero, Otho (verinen vallankaappaus), Domitianus (despootti), Konstantinus I suuri (siirsi Rooman Byzantioniin ja nimesi Nova Romaksi, myöh. Konstantinopoli. Teloitutti oman poikansa). Kristittyjen vainoajia: Nero, Domitianus (järjestelmälliset vainot), Trajanus, Marcus Aurelius, Septimus Severus, Maximilius Thrax, Decius (määräsi ensimmäisenä järjestelmälliset vainot kristinuskon hävittämiseksi kokonaan), Valerianus, Aurelianus, Diolectianus (viimeiset ja ankarimmat vainot).

Lähteet:
osittain wiki