Mikä on yhden äidin synnyttämä suurin lapsimäärä?

Napsukaiset onko tietoa?

Lisätty: 20.07.2010 - 10:42

Suurin yhden äidin virallisesta saama lapsimäärä on rouva Feodor Vasiljevin (Suja, Venäjä) saamat 69 lasta. V. 1725-1765 hän synnytti kaikkiaan 27 kertaa

Avainsanat: maailmanennätys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2010 - 23:44

Suurin lapsimäärä yksittäisellä äidillä maailmassa on ollut 69. Osa lapsista oli kaksosia, kolmosia ja nelosia. Eniten synnytyksiä oli chileläisellä äidillä, jolla 80-luvulla oli 55 lasta.

Kysyjän kommentti

ja kaikki 69 tapahtui 1700-luvulla

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2010 - 10:06

The most prolific mother in history was a Russian peasant who had 69 children in the 18th century.
vapaa käännös:
Eniten tuottelias äiti historian on ollut venäläinen talonpoikaisnainen, jolla oli 69 lasta 18. vuosisadalla.

The modern world record for giving birth is held by Leontina Albina from San Antonio, Chile. Now in her mid-sixties, she claims to be the mother of 64 children. Of these, 55 are documented, birth certificates apparently being something of a less-than-serious concern in Chile.
vapaa käännös:
Nykymaailmassa ennätys synnytyksen hallussa Leontina Albina San Antonio, Chile. Nyt hän on puolivälissä 60 , hän väittää olevansa äiti 64 lapselle. Näistä 55:llä on dokumentoitu, syntymätodistus ilmeisesti on jotain vähemmän kuin vakava huolenaihe Chilessä.

Lähteet:
world records

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 10:55

Palisanterilla on varman tuntuista tietoa asiasta. Silti ei voi kuin ihmetellä, miten naisen kroppa voi millään kestää kymmeniä raskauksia ja synnytyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 12:04

Tuntuu kyllä uskomattomalta nuo luvut, eihän siinä voi olla kuin että useampi on syntynyt kerralla ja kun on synnytys ollut niin uusi jo masussa..

Tuntuu kyllä siltä että on oman lapsen lapsiakin mukana, mukamas omia..Mahdoton luku!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 12:04

No suuri oli palisanterin löytämä lapsiluku määrä, kyllä siinä oni vaipan vaihtoo jo tarpeeksi.
Minun mummollani oli toistakymmentä, joista enään 3 on elossa.
Hän jäi nuorena leskeksi, elämä oli köyhää ja vanhempia lapsia myytiin huutokaupalla taloihin.
Isäni, oli syntynyt 1911, ja hyvä talollinen oli sanonut, että Uskoa (hänen nimemsä oli usko)
ei rahalla vaihdeta, vaan hän ottaa hänet) ja koskaan isäni ei valittanut huonosta kohtelustaan meille ja oli kyllä meille lapsille hyvä isä.
Tuli taas muutakin asiaan liittyvää juttua, anteeksi lörppösuuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 15:20

Olin yhdellä kurssilla ja siellä ystävystyin itseäni 10v nuorempaan naiseen.Oli mielestäni kun pikku tyttö.Hänellä olikin yllätys 13 lasta.Minusta aika hämmentävää kun tänäpäivänä ei suuriperheisiä ole.
En ikinä olisi osanut arvata tuota lukua 69 minusta aivan uskomatonta.