Oletko tehnyt tälläistä herkkua?

Keitä kokonainen kukkakaali,mutta ei ihan kypsäksi.Sulata kattilassa voita ja lisää siihen hakattua kananmunaaa,ja runsaasti tilli silppua,kaada tämä ihanuus kukkakaalin päälle ja nauti uusien perunoiden kanssa.Takaan,että on hyvää ja kamalan epätervellistä.Tämän ohjen olen saanut jo edesmenneeltä ystävältäni,joka oli töissä kuuluisassa hotelli Patriassa täällä Lappeenrannassa.Mie teen tätä parikertaa kesässä,just,kun alaa saada kotimaista kukkakaalia.

Lisätty: 12.07.2010 - 21:35

Tehdessäni tätä ruokaa muistan aina häntä,joka neuvoi, minua nuorta vaimoa monessa asiassa.

Avainsanat: rakkaudella ruokaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2010 - 08:55

Voi kiitos kissaäiti. Enpäs olis tuollaista hoksannutkaan tehdä. Mainitsit sen Patrian...olen lukenut siitä muistaakseni Laila Hirvisaaren romaanista.

Lisätty: 13.07.2010 - 17:37

Kiitos kissaäiti: keitin tänään uusia perunoita sekä kukkakaalin johon tein höystön antamasi ohjeen mukaan. Hyvää oli.

Kysyjän kommentti

Hyvää se on meistäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2010 - 21:54

Empä ole tehnyt.Täytyy kyllä kokeilla joskus mille maistuu. Olen koittanut vältellä kananmuna liika käyttöä.Itse pidän kovasto kukkakaalista .Liotan aina hetken sitä etikkaisessa vedessä ettei tulisi huoneeseen siitä keittäessä hajua.Syön raakanakin kukkakaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 22:18

tykkään kukkakaalista, raakana, keittona, salaatin joukossa, kukkakaaligratiinista ja vaikka mistä,
mutta tuota herkkua en vielä ole koskaan maistanut. täytyypäs kokeilla joskus.
kiitos ohjeesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 22:36

Nyt kyllä kissaäiti varasti minun ohjeeni..olen sen pitänyt salassa..itse en kyllä saa kukkakaalia kasvamaan..eikä kanat kotkota pihalla..että saisi tuoreet munat...kaikki muu löytyy kasvimaalta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 01:00

Kiitos ohjeesta, teen takuulla. Kuulosti sen verran herkulliselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 08:00

En ole tehnyt, muuta kuin paistanut kukkakaalia uunissa, juustokastikkeella kuorrutettuna.
Ehkä kokeilen tuota..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 08:32

Jotain samantapaista olen tehnyt silloin tällöin, ilman kananmunaa. Kukkakaali kypsennetään, päälle valkokastiketta, sekin on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 11:03

Kuulostaa niin herkulta, että tuota pitääkin kokeilla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 12:10

Enpä ole tehnyt, kuullostaa maukkaalta taidanpa pistää ylös ja muistiin ja pitää myös tehdä ja maistaa..pidän kukkakaalista yleensäkin, oletko tehnyt joskus kukkakaalilaatikkoa sekin on todella hyvää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:21

En ole, pitäisi joskus kokeilla. Kuulostaa aika tuhdilta, kaali ja muna.. suattaapi tulla hajuhaittoja jälkeenpäin.