Millä viilennät itseäsi?

Mie olen tänään käynyt kuusi kertaa suihkussa ja sitten otin pakkasesta kylmä kallen kiedoin sen astia pyyhkeeseen ja pidin sitä otsallani, leuanalla rintojen välissä ja vieläkin on helvetillinen kuumuus.Nyt sais minunpuolestani jo tulla vettä oikein kunnolla.

Avainsanat: helle tappaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.07.2010 - 19:58

Uimalla ja kylmällä suihkulla ,,tänään haukkajärven veden lämpö oli 26 astetta????

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2010 - 20:13

ikkunat ja parvekkeen ovi kiinni.
uudella Hi-Tech Tower fan aparaatilla jotenkin sisällä selviytyy.
www.obhnordica.fi/Default.as...uctID=2485

Iltasanomista löytyi ohje,
8 helppoa tapaa viilentää oloa helteellä:
www.iltasanomat.fi/hyvaolo/t...id=1708639

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 20:13

Väljä paituli päällä, viileää/kylmää vettä valtimoiden kohdalle ranteisiin silloin tällöin muutamia minuutteja, alkoholittomilla kosteuspyyhkeillä välillä viilentäen kaulaa, kainaloita, yms., kylmää vesimelonia ja vastapainoksi silliä syöden, ulkona varjon puolella istuskellen ja jos siinäkin tulee kuuma, niin sisälle vilvotteleen, päivisin pidän ikkunat tiukasti kiinni, samoin verhot, jolloin aurinko/ulkoilma ei pääse huoneita lämmittämään, vaan pysyvätten suht viileinä/sopivina:)
Ja jeps, munkin puolesta sais jo hiukka hellittää helle ja sataa ropsastan raikastaen ilmaa...
p.s. olkihattu ois myös oiva pään suoja, mutten puodeist oo viel löytäny, nyyh....

Lähteet:
www.youtube.com/watch?v=kP3zSBLVK8A

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 21:07

Kyllä se on tuossa joessa uiminen..Uikkarit päälle..polkupörällä vähän polkaisee..se on 2-3 minuttia..niin saa nauttia ihanasta joen virtauksesta..ja kuunella kosken kohinaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 22:12

Nyt kannattaa olla väljissä kankaisessa vaatetuksessa.Itselläni on vähän pepun päälle ulottuva vanha väljä tee paita .On tosi ihanan viileä.Eikä muuta.Sitten käyn viileässä suihkussa monta kertaa päivässä.Uimassa käydään.Juodaan mehua ,vesipiimää,vesimaitoo,Kivennäisvettä,Mikä milloinkin maistuu.Honeissa kaikki auki.Suljemme aurinkoiselta puolelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:58

Suihkussa olen minäkin monesti tänään käynyt, ja täällä tuskailen yhden aikaan yöllä tätä kuumuutta vastaan. Ikkunaluukutkin piti päivällä laittaa kiinni, kun sieltä tuli liian lämmintä ilmaa. Nyt minulla on vielä terassin ovi auki, kun ilma vähän on jähtynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 08:24

Pienissä hepenissä olo ristiveto, tuuletin ja tänään upotan jalkani viileään veteen, samoin käteni.
Juonut runsaasti, täytynee hiukopalaa ottaa vähäsen. Työt vain pakolliset.
Ilmatieteen laitos lupasi vielä niinkuin hikevämpää ensi yötä. Saunan unohdan ja järveen ei ole minulla mitään asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 10:58

Kärsin tuskin koskaan kuumuusesta, vaikka millainen helle olisi. Mutta viileä suihku tai uinti virkistävät aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 12:14

Suihkussa tulee oltua useimmin ( vaikka onkin melko turkaa touhua, heti tulee hiki) ja maauimalaan taas pyrin menemään ja juomista pitää olla riittävästi..
ristiveto, tuuletin löytyy kotoa vaikka sisämittari ilmoittaa että isältäkin löytyy 28 astetta...

Kauhulla ajattelen huomista Zumba tuntia puistossa, teenkö siellä kuolemaa, mutta sinne kyllä menen mutta taidan ottaa viel yhden pullon lisää vettä ja pyyhkeen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 16:13

Sisällä ei pahemmin haittaa, molemmat ovet ovat selällään, samoin kaikki ikkunat. Pieni ristiveto käy sisällä, ja juuri nyt istun tuulettimen edessä napsuilemassa.
Ei tämä kuumuus erikoisemmin minua haittaa, en mene aurinkoon, ja sisällä pystyin jopa slittämään vaatteita. Olisinkohan jo tottunut tähän kuumaan, koska Egyptissä oli myös melko lämmintä silloin kun viimeksi kävin siellä touko-kesäkuun vaihteessa. Juon koko ajan kivennäisvettä, pukeudun vähiin (mutta silti säädyllisiin !) vaatteisiin, enkä rehki koko ajan. EIlen maalasin aitaa, hiki valui norona, mutta ei se haitannut. Kahvia juon vain aamuisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:20

Vastaan kuten jo aiemmin kysyttyyn: suihkupullolla vettä niskaan ja viileälle betonille seisomaan.