Miten teidän eläimenne helteellä?

Itse vien koiraani aamulla pitemmälle lenkille ja päivällä pariin otteeseen vain lyhyemmin ja illalla taas pitempi.
Ja nyt päätin pistää kylpyyn aamulenkin jälkeen niin olo on siedettävämpi myös sisällä..
Meillä on ikkunat ja parvekkeen ovi auki, tuuletin vilvoittaa myös..
Kissan ja koiran vesikippoon pistän veden kera jääklimpin jotta pysyy kauemmin kylmänä..

Lisätty: 12.07.2010 - 08:16

Ystäväni koiralla nyt!

LÄMPÖHALVAUS!

Lämpöhalvaus Etenkin kesällä koirilla on vaaraa sairastua vakavaan lämpöhalvaukseen. Lyttykuonoiset koirarodut ovat erityisen alttiita lämpöhalvaukselle ja voivat saada lämpöhalvauksen jopa kevyessä rasituksessa kuumalla ilmalla. Kuumalla säällä koiralle on oltava riittävästi vettä tarjolla sekä aina mahdollisuus asettua varjoisaan paikkaan. Koiraa ei saa koskaan jättää kuumaan autoon. On otettava huomioon, että koira voi saada lämpöhalvauksen myös matkustamisen aikana, sillä auton takaosassa on yleensä kuumempaa. Lämpöhalvaus on hengenvaarallinen tilanne, josta oireina ovat lämpötilan nousu, voipuminen, läähätys ja jopa oksentelu sekä ripulointi. Mikäli epäilet lämpöhalvausta, viilennä koiraa kastelemalla vedellä ja ota välittömästi yhteyttä eläinlääkäriin. Koiralle tulee tarjota vettä. Myös kasteltu pyyhe on sopiva viilennysmenetelmä, sillä viilennys ei saisi tapahtua liian nopeaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2010 - 14:33

Toope koiramme on aikas väsynyt ukko - aamulla ennen kuutta lenkkeillään vähän mutta muuten mennään rauhalliseen tahtiin.
Toopekoira käy välillä uimassa ja tuppaa pirulainen karkaamaan vedessä - lähisaaren nartuilla saattaapi olla juoksu kun sinne päin tuulen alla niin kuono väpättäen haaveksuus koirapoika tuo.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastauksestasi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2010 - 07:56

Minulla on 2 sisäkissaa, toinen pitkäkarvainen ja toinen lyhytkarvainen, ei mitään eroa käyttäytymisessä, tuolla makoilevat sänkyni petauspatjan alla kuten normaalistikin.Vaikka kotimme lämpötila on nyt 4 astetta lämpimämpi mitä normaalisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 09:01

Minulla ei kotieläimiä mutta tuota naaapurin koiraa käy ihan sääliksi, kun pitävät sisällä/parvekkeella koko ajan, vain pikaiselle pissilenkille päästävät ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 09:20

kohtelen paremmin Fiina-koiraani kuin avomiestäni.
niin helteellä kuin pakkkasella.

jos nyt näin leikkisästi voi vakavaan asiaan vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 10:09

Meidän kissat ovat ulko kissoja ja niitä on 2 .Toinen on lyhyt karvainen eurooppalainen rotu ja toinen on pitkäkarvainen MaineCoon rotu kissa.Helteellä pysyttelevät varjossa viileässä eivät paljoa tule ihmisten näkyville.Mutta kun tulee ilta ja vähän viilenee ilma sit ne ilmestyvät käymään sisällä katsomassa ruokakuppiaan.Jos ollaan ulkosalla välillä tulevat kaveriksi sinne mutta ovat sielläkin varjossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 10:48

Lauantaina jouduin ottamaan koiran pidemmälle automatkalle. Pysähdyin rannan kohdalla, annoin koiran juoda ja vilvoitella kunnolla vedessä. Sitten jatkoimme matkaa. Ajoin ikkunat auki, koska autossani ei ole ilmastointia. Hengissä on vieläkin. Nyt saa luvan olla sisällä, huomenna lähden taas ajelemaan. Jos ehdin, niin menemme tänäänkin uimaan tuohon rantaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 13:31

Nyt ihmiset hyvät ajatelkaa eläimiänne jos kuljetatte mukana .Kaikilla on hillitömän kuuma.
Vesi, varjoisa ilma,suhku, uiminen tärkeää.
Omat kissat on olleet jossain varjossa koko ajan. Ilta kun tulee ja viileää ne lähtee pyyntiretkelle.
Välillä käyvät katsastamassa meitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 14:39

Meitin kisut myös sisäkissoja, mutta haluavat hihnan kanssa useina päivinä ulos, näin helteillä haluavat n.3min päästä sisään, vaikka ois varjonenkin paikka.
Ite pidän ikkunat ja verhot kiinni, jolloin lämpö ei siirry sisätiloihin....ja sisällä säilyy jkl viileyden tunne edes:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:46

Kuumahan tuo on, kun on tuota turkkia näinkin paljon siunaantunut. Onneksi emäntä ymmärtää antaa vettä hädässä olevalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 09:07

lapsenlapseni pieni Hilu koira, läähättää, kuten koirat yleensä, mutta hyvin tuo jaksaa temmeltää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:14

Ihan itse tuo hakeutuu itselleen sopiviin paikkoihin ja juo vettä kun tulee jano.