Mitä voisin laittaa iholleni,,,että en enään haluaisi ruskeuttua lisää??

Nyt olen jo kun musta murjaani..en todellakaan ole Suomalaisen näköinen...itse kärsin tästä asiasta..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.07.2010 - 05:13

Sinä olet ollut paljon ulkona, en tiedä oikein mikä siihen auttaisi. Rasvaa ihoa paljon.

Kysyjän kommentti

Olen ollut veneilemämmä..sieltä saa neekerin rusketuksen..,kun oln muutenkin tummaihoinen..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.07.2010 - 13:01

Ei muuta kuin todella vahvaa aurinko voidetta niin ei aurinko pääse lähelle.
Uskoisin tämän tehoavan tai muuten vaan vaatteilla peität itsesi toinen keino mutta tukala..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 13:43

tässä muutamia neuvoja:
suojaaminen auringonpaisteelta
Parhaiten iho suojataan vaatetuksella ja hakeutumalla varjoon keskipäivän tuntien auringolta. Siesta on siis monella tavalla terveellinen tapa.
UV-säteily ei tunnu iholla. Älä siis unohda UV-suojausta tuulisena tai viileänäkään päivänä jos UV-indeksi ylittää arvon 3.
Aurinkosuojavoiteilla voidaan ehkäistä ihon palamista, sillä ne vaimentavat ihoa polttavaa UV-säteilyn osaa. Suojavoiteet eivät kuitenkaan pysty täysin estämään soluvaurioita aiheuttavaa säteilyä pääsemästä iholle. Suojavoiteita käyttämällä ei siis pidä pidentää auringossa oleskelua.
Aurinkosuojavoiteita tulisi käyttää täydentämään muuta suojautumista. Voidetta tulee levittää runsaasti auringolle alttiiksi jääviin kehon alueisiin, kuten käsiin ja kasvoihin. Käsittely on myös muistettava uusia tarpeeksi usein. Suojavoiteen suojakertoimen on oltava vähintään 15 ja suojan on katettava sekä UV-B että UV-A-alueet.
www.fmi.fi/tutkimus_yhteisku..._15.html#5

Lisätty: 11.07.2010 - 15:51

Vain tiiviskankainen tumma vaatetus estää UVB- säteiden läpipääsyn, joten vaaleiden ja ohuiden vaatteiden alle kannattaa levittää aurinkosuojavoidetta.
www.plusapteekki.fi/16

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 14:41

Varjoon syojaan, alta polttavab auringin, en minä tiedä muuta konstia, kun en ole koskaan mitään aurinkorasvoja
käyttänyt. En suoojaavia, enä ruskettavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 15:41

En käytä koskaan aurinkovoiteita. Käytän ohuita vaatteita.Niillä paras ja terveellinen suoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 16:05

itse olen säästynyt todella hyvin rusketukselat , kun kaikkeni teen , ettei se minuun kiinni ottaisi ... ja vaatetuksella , kävelen tien varjoisaa puolta jos on mahdollista ja sitten pidän päässäni isolieristä hattua joka suojaa myöskin niskaa .. sellaista marimekon mallia isolla lierillä ... hamekkin on kaftaani , eli pitkä ja levee joka myöskin suojaa ... täytyy myöntää , et hyvin olen selvinnyt näilläkin helteillä auringosta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 09:10

Laita oikein paljon mahdollisimman isolla kertoimella varustettua aurinkovoidetta. Se ainakin hidastaa ruskettumasta lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 19:46

Elä ny hyvä ihminen ainakaan turkkia veä päälle....Valkoinen tai musta...väliäkös sillä....Pitkä talvi taas kuitenkin eessä ja kalvennutaan jokainen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:09

Vaatteet - ainoa toimiva esto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 15:41

kyllä se tehokkain konsti on kun pukeudut loppukesäksi sellaiseen musliminaisen perinneasuun burkhineen päivineen, ei paljoa UV:t kärvetele ihoasi ; D