Onko teille tullut huijauspuheluja, soittaja on tuntematon, eli numero ei jää näkyville ?

Mieheni puhelimeen niitä tuli jonkun aikaa, eri vuorokauden aikoina, kukaan ei puhunut siellä toisessa päässä ja mieheni jätti jopa linjan vähäksi aikaa auki, ja nyt tuli lasku ,on 90 € isompi mitä normaalisti . No ei hän enää vastaile sellaisiin puheluihin, eli varoitus teille jos vastaavaa tapahtuu niin on kallista vastata tuntematon numeroon.

Avainsanat: huijaus puhelut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2010 - 19:47

minulle on tullut puheluja ja puhelimen näytössä lukee vain "tuntematon numero" tai sitten joku aivan outo numero jossa ulkomaan suunta, en koskaan vastaa niihin, enkä soita takaisin.
kannattaa tehdä poliisiasia, vaikka ei koskaan saisi mistään mitään selville. ja myös ilmoittaa viestintävirastolle.
www.viestintavirasto.fi/inde...helin.html
ja operaattorilta pyytää puheluerittely siltä ajalta kun lasku oli noin tolkuttoman iso verrattuna muihin.
jos numero näkyy, voi katsoa täältä soittajan tiedot ( jos ne suinkin näkyvät)
whocallsme.com/

On myös olemassa ns. matkapuhelinten kaappaus bluetoothin kautta.
Hakkerit pääsevät bluetoothin kautta käsiksi ihmisten kontaktitietoihin, tekstiviesteihin ja jopa soittamaan puheluita ihmisten liittymillä omille maksullisille palvelunumeroille. Hakkeroinnilta voi suojautua sulkemalla bluetoothin kun ei käytä sitä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2010 - 14:50

Eipä ole tullut..
hauska väärä numero tuli viikko sitten, joku vanhempi lapin murteella puhuva pappa kysyi Pirjoa!
Oli kiva kuulla hauskaa lapin murretta sai oikein siksi päiväksi hauskan olon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 16:19

Pari kertaa on soinut, mutta en ole vastannut ollenkaan, kun lukee, että tuntematon numero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 18:32

Ei ole tullut kumpaisellekkaan.Aika ikävää tuollainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 05:26

Sama juttu, en vastaa tuntemattomiin numeroihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 08:48

Monta vuotta sitten tuli yksi puhelu, otin yheyttä operaattorriin, vastaavia oli silloin liikkeellä paljonkin. mitään laskua ei tullut, olisi pitänyt soittaa numeroon, sitten olisi maksanut eikä vähän. Saksasta ne puhelut tulivat silloin. En vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, en myöskään herkästi työkännykkääni tuleviin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 09:14

Ei ole tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:00

Ei ole onneksi tullut.