Minkälainen on todella hyvä ystävä mielestäsi??

Avainsanat: hyvä ystävä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2010 - 11:18

Todellinen Ystävä luo aidon turvallisuuden tunteen, kuuntelee, keskustelee, auttaa ;"voit soittaa vaikka yöllä jos siltä tuntuu". Rehellisyys vaikuttaa Ystävyydessä paljon. Jos tulee tunne, että joku asia painaa, siitä on uskallettava puhua puolin ja toisin - loukkaantumatta!

Todellinen ystävä pystyy sanomaan joskus myös; "anteeksi, nyt en ehdi mutta järjestän asiat niin, että pian tapaamme".

Todellinen Ystävä on luotettava jolle voi voi kertoa kaikista mieltä painavista asioista ja myös niistä iloisistakin asioista. Todellinen Ystävä pyytää anteeksi jos hänellä on tunne, että ei olekaan toiminut oikein!

"Elämä ilman Ystävää on kuin silmät ilman silmälaseja!"

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2010 - 07:46

Hyvä ystävä on jonka kanssa viihtyy.Hän kuuntelee ,huomio,ei nimittele.Se tulee pitemmällä aikavälillä se ystävyys.Molemmat viihtyy toistensa seurassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 09:56

Tätä kysytään usein koulualaisilta. Paras kuulemani vastaus on: Sellainen, jolla on hienot vaatteet.
No, jokainen valitsee itselleen ystävän omien toiveidensa mukaisesti. Minä arvostan ystävässä suoruutta ja rehellisyyttä, huumorintajua, järkevyyttä... sitäpaitsi minun ytävieni täytyy olla melko pitkämielisiä ja ymmärtäväisiä, että suostuvat olemaan tällaisen tyypin ystävänä. Mutta sellaisiakin on. Onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 10:45

Hyvä ystävä on (Tommy Tabermania lainaten) ihminen ihmiselle. Hänen kanssaan voi kokea ilot ja surut, riidellä ja tapella, erota ja kohdata. Hän arvostaa sinua ja tekemisiäsi paljon, mutta on ylpeä myös itsestään ja tekemisistään. Hän ei unohda sinua vaikka teitä eroittaisi miljoonat kilometrit, tai tuhannet tunnit. Sellainen on todella hyvä ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 13:10

Hyvä ystäväni on sellainen, joka käy usein ovellani ja tekee pikku-,joskus isomiakin palveluksia minulle.
Hän käy kanssani terveyskeskuksessa, antaa autokyytejä ilman omavastuuosuuutta.
Uhraa aikaansa minulle, kuuntelee minua, eikä katsele lattianrakoja aikaansa kuluttakseeen, kun kerron
huoliani ja ilojani, ehkä useampaankin kertaan.

Tarinoi vanhoja asioita kanssani, kinaa kanssani, ei kuitenkaan riitele muusta, kuin siitä kun tarjoan palveluksista korvaukseksi rahaa.
Noukkii minulle talven marjat pakkaseen. Tuo minulle kuumaa keittoa kun olen sairaana.
Ystävyytta on, kun hän ravistelee mattoni ja pyyhkii lattiani, samalla pölyt.
Hän jää siivoamaan paikkoja, jos järjestän pienet pippalot kotonani.

Syö erinäisen määrän leipomuksiani, joita tarjoilen hänelle, vaikka hän kamppailee kilojensa kanssa.
Ystäväni ei lähettele minulle kimaltelevia kortteja erinäisinä juhlapäivinä, ei pidä kehuvaa juhlapuhetta
merkkipäivinäni. Ei soita kuukauden välein, vaan jopa kaksi kertaa päivässä, jos hyvin sattuu.
Hän ei tuo myöskään kimpullista kukkia, jos minun läheiseni on poistunut luotani.
Hän uhraa aikaansa minulle, antaa nojata olkapäähänsä.

Ystäväni ei pidä minua "höperönä", vaikka juttelen omiani, luottaa minuun aina.
Keitämme kahvit ja puramme huolet ja harmit, pahoittelemme maailman tilaa.
Kehumme toistemme lapset ja lapsenlapset, ostamme jopa samanlaiset asusteet,
silti emme ole toistemme kopioita.

ME olemme kuitenkin Ystävykset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 16:55

Tuolla ne hyvän ystävän tunnusmerkit jo edellä tulivatkin kerrotuiksi. Hyviä ystäviä on harvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 20:50

Hyvän ystävän kanssa tarina jatkuu siitä mihin jäi vaikka aikaa olisi vuosia välissä. Hyvä ystävä on luotettava ja kertoo rehellisesti myös ikävät asiat. Hyvä ystävä pitää sinusta sellaisena kuin olet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 05:41

Siinähän ne jo kaikki tulivatkin.

Hyvä ystävä on kuin enkeli
hän kulkee rinnallasi
- toisinaan vähän kauempana,
toisinaan ihan lähelläsi,
käsi sinun kädessäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 08:54

Samanhenkinen ihminen, jollain tapaa samalla henkisellä tasolla, siitä syntyy hyvä yhteisymmärrys.
Hyvä ystävä ei myöskään käytä ystäväänsä pelkästään likasankona eli ottaa yhteyttä silloinkin kun ei tarvitse murheisiinsa kuuntelijaa.
Hyvällä ystävällä täytyy olla ainakin joitain samoja harrastuksia kuin itselläni, silloin syntyy sisältöä kanssakäymiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 23:55

Hän joka on vaikeinakin aikoina vierellä.