Harrastaako napsulaiset tällaista pahetta: lainataan CD-levy kirjastosta/kaverilta ja poltetaan siitä itselle kopio?

Täällä yksi käsi nousee häpeilevästi pystyyn.

Avainsanat: cd:n kopiointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.07.2010 - 09:52

Moi vaan,

Tiedoksenne, että kirjastosta saa lainata ja kopioida omaan käyttöön. Suomessa on hieno kirjastosysteemi ja kirjastot maksaa musiikintekijöille vuosittain korvausta juuri siksi, että me suomalaiset voimme kuunnella musiikkia kirjaston välityksellä.
Nyt juuri en muista sen korvauksen nimeä, mutta semmonen on olemassa. Joten puhtaalla omalla tunnolla lainaamaan kirjastosta. Toki hienoa olisi, että ainakin kotimaisen musiikin tekijöitä tuettaisiin ostamalla levy, Kyllähän lauluntekijöidenkin pitää jollain lailla elää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2010 - 15:55

Niin minäkin nostaisin, lainaan aika paljon CD-levyjä, mutta kun olen niin typerä, en osaa polttaa,
vaan kuunnella pitää ja sitten palauttaa.
Nytkin on 4 kpl kirjaston Cd.tä kuunneltavana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 16:00

No silloin teininä tuli radiosta kasetille kopsattua, nyt on joskus paheena ottaa ja kopsata jotkut musiikit tietokoneelle ja joskus sitä kautta kuuntelen mutta en polta levylle
kirjastossa en ole käynyt moneen aikaan ja minulta taas lapset lainaavat ostolevyni mutta en minä niitä takaisin ole saanut, et silleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 16:13

En tee sellaista,en edes osisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 16:27

Ei tee sellaista eikä olisi siihen aikaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 18:24

en ole moiseen syyllistynyt, jos tykkään jostain musiikki-cd:stä niin että omakseni haluan, ostan sen. mutta usein teen itselleni omasta cd:stä varmuuskopion, sillä kuluvat toki kovassa käytössä.
saatan myös kuunnella youtubesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 20:47

En ole syylistynyt..kun en todellakaan tiedä miten se polttaminen tapahtuu..enkä ole kyllä kiinotunutkaan koko hommasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 23:48

Juu, kaikki tekevät noin. Vaikkei saisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 23:41

Kaverilta kyllä lainaan ja poltan. Mutta ei se ihan harrastuksena ole.