Kuulinko oikein uutisista, että Helsingissä on satanut ja kadut tulvivat?

Pääsee siten uimaan jo koti-ovelta. Veneet esiin ja onget valmiiksi.

Avainsanat: sade kova

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 22:24

Hyvin usein tuo ukonilma ja rankkasade tulevat Helsinkiin tuolta Viron puolelta. Siellä on tälläkin hetkellä odottamassa aikamoinen keli Suomenlahden ylitystä. Menee aika usein yli kapaeimmasta kohdasta (Helsinki-Tallinna). Seurailen usein tilannetta ukkostutkasta.

Linkki:
www.vaski.net/thunder/ukkonen2.htm

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 21:27

Satanut on ja rankasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 21:50

Metrossakin saa vaihteeksi tehdä pitkänmatkan sukelluksen, mikäli kuulin uutiset oikein?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 21:54

Täällä meillä päin Helsinkii ei muutakun muutaman kerran ukkonen jyrähti eikä pisaraakaan satanu (harmi kun ei pääse soutelee, hih), tais olla sellanen paikallinen... kuuro meinaten:) Hämmästysin kun uutisis kuvii kattelin keskustast.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 22:06

Idässä ei satanut, mutta keskustassa vettä tuli runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 22:14

raju kuuro hyvin rajatulla alueella

tasan eivät menneet vedet tälläkään kertaan, keskustassa pääsi kahlailemaan polvisyvyydessä, viisi kilometria pohjoiseen asemalta vettä tuli tuskin viittä tippaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 22:46

Tossa iltasella soiteltiin tohon Nurmijärvelle ja sanoivat että rajusti sataa ja ukkostaa. Me tietenkin ooteltiin tähän Hämeeseen sitä mutta kuinkas kävikään ei pisaraakaan vettä tullut .Kaukaa jyrisi.
Että ei oikein mun kasvimaani kastunut ,ukkosesta en välitä.Uutisista katsoin ihmeissään kun oli paljon kaduilla vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 23:03

Kiva, kun pääsin ukkos- ja tulva-alueelta poies.
Useimmiten ne Helsingin ukkoset ovat olleet lyhytkestoisia ja ns.paikallisia.
Mutta sen verran salamoi kerran, että kerrostalossa Pihlajistossa minulla jääkaapin rikkoi.
Mäkelänrinteellä asuessani ukkosmyrsky nousi sanoisinko muutamassa minuutissa ja
olihan se pauketta vähän aikaa ja kova veden tulokin, siitäkin on aikaa jo lähes 20 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 00:22

tuttu taksikuski ilmoitteli , et keskustassa satoi rankasti vettä , mutta ei yhtään 10km päässä , jotta ei ollut kovin levee vyöhyke tuo sade vyöhyke .. meillä ei juurikaan täällä mäessä ole vettä tullut vettä sitä , kuin sadettimesta ja luonto kyllä suorastaan huutaa nyt vettä ... en noita ukkosia kaipaa, vaan jonkin verran vois sataa tihutta jokunen yö.... ja päivällä tietty arka paistaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 10:10

niin kuulin itsekin uutisissa eilisiltana. Ei meidän kaupunginosassa mitään havaittu, meiltä on pari kilometriä (korkeintaan9 ydinkeskustaan eli Stockan kulmille jossa sitä vettä oli lainehtinut, parkkihalli tavaratalon alapuolella on jouduttu sulkemaan mm. Kaupungissa on se onglema etetivtä viemärit kykene vetämään yhtäkkistä, suurta vesimäärää.
Helsinkiä on sateet kiertäneet, hyvä että vettä tuli nyt, talojen pihamaat ovat tosi kuivia.
Ukkosta en pelkää kaupungissa ainakaan. Maalle ei eilen menty ja hyvä niin, matkalla olisi sade yllättänyt ja ehkä ukkonenkin, itäänpäin se oli menossa kait.
Ei täällä nyt sentään mitään sen kummoisempia tulva-aikoja ole, ne on ihan sitten muissa maissa ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 12:26

Osuin juuri siihen aikaan iltalehden sivuille kuvia katselemaan täällä paahtoi ilman sateesta tietoakaan..
Mutta pahaa jälkeä tuo vesi teki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:12

Totta, veneet vain uupuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 23:27

Tänään kotimatkalla kuulin radiosta että länsisuomalaiset ovat saaneet vettä ja tuulta myrskyn muodossa oikein kunnolla niskaansa.