Mihin ovat siilit hävinneet?

Tänä kesänä en ole nähnyt yhtään siiliä,en elävää enkä auton yliajamaa.

Avainsanat: siili kato

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 10:03

Viime kesänä pihapiirissämme pyöri 8 siiliä ja nyt ei ole näkynyt ainuttakaan. Sitä olemme ihmetelleet kovasti. Liekö viime talvi ollut liian kylmä ja ovat paleltuneet? Kovasti kaipaamme niitä...jo noiden hiirienkin vuoksi.

Kysyjän kommentti

Ehkä viime talvi oli siileille liikaa,ja nyt nämä heltet on ainankin minulle liikaa.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 09:26

oltiin just kyläilemässä porissa ja siellä kaksi siiliä asustaa kotipiirissä , tuli talonisännältä pyytämään ruokaa ,kun kippo oli tyhjä ...olivat niin suloisia ...kiva tuhina vaan kuului kun he ruiokailivat ja taapersivat siellä puskissa ...hauskaa oli niitä seurata eivätkä olleet lainkaan arkoja ..ne talvehtivatkin siellä kotipiirissä omassa pesäkodissaan ,jonka talonisäntä heille rakensi...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 09:32

Ei ole meidänkään pihalla vieraillut siiliä tänäkesänä..minne ovat tosissaan hävinneet..nyt ihmettelen minäkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:14

Ennen tosiaan siilejä näki pihapiireissäkin ja teiden varsilla.
Nyt en tuolla rantapusikoissakaan ole tavannut yhtään, en ole nähnyt moneen vuoteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:16

älkää nyt suuttuko, tämä on laulu vaan (mutta kun liittyi kyssäriin)

"Karavaanari, karavaanari, kaikkien kaveri, teiden tukko !" , laulussa sanotaan leikillään tietty, että "siili grilliin, taas on ruokaa !"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 11:25

Tiedän siileistä sen verran ainakin täällä Turussa eläinhoitolassa niitä lähetettiin tutkittavaksi niissä on joku tauti, joka on hävittänyt siilet vähiin..
Niiden jalat ja keho turpoavat ja mätivät... kunnes siili lopulta kuolee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 12:07

Juuri eilen näin tuossa kylätiellä kun joku oli autolla tappanut siiliparan. Kummia ajureita kun eivät katso mihin ajavat. (Olen kyllä vielä onnistunut eläimet väistämään.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 15:49

Meidän pihapiirissä liikkuu iltasella ja varhain aamulla 3-4 siiliä. tarjoilen niille vedessä liotettuja kalanmakuisia kissanraksuja ja raikasta vettä. Ruuat vien hyvän matkan päähän terassilta, niin eivät jätä kakkojaankaan meidän terassille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 01:57

Taidan olla oikeinkin onnekas näistä meidän siili eläteistä. Tässä rivitalossa olen asunut jo 7 vuotta ja siilejä on riittänyt joka vuosi. Tänä kesänä meidän pihalla seikkailee 4 viime vuotista siili pikkuista. Todella ihania ja symppiksiä eläimiä. Viime kesänä collieni ystävystyi erään pikkusiilin kanssa niin kovin, että koira odotteli siiliänsä joka ilta samaan aikaan saapuvaksi tuohon meijän pihaan. Kun siili saapui joka ilta ja tervehdykset sille iltaa oli vaihettu, niin oli aika ystävysten levätä. Collie meni pihlajan alle maate kylelleen ja kuinka ollakkaan, pieni siilivauva kipitti koiran kainaloon. Siinä ne ystävykset nukkuivat sitten joka yö koko kesän ajan. Aamu yöstä kävin kutsumassa koiran sisälle, kun tiesin siilin poistuvan aamutuimaan. Hellyyttävää kerta kaikkiaan eli siilikato ei ole meilläpäin ainakaan vaivannut :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:32

Muutama on pihallani vieraillut. Muttei tänä kesänä niitä ole läheskään niin paljon kuin aiempina vuosina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 23:08

Kyllä meidän pihallamme ainakin vierailee. Eilen koiramme teki siitä taas potkupallon.