Mistä Suomessa elävästä eläimestä lähtee kaikkein voimakkain ääni?

Se ääni voi kantaa jopa 10 km.

Lisätty: 18.07.2010 - 09:24

Oikea vastaus: Kaulushaikara

Avainsanat: kovaääninen eläin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 16:40

uskoisin että se on 'kyökkipeto' ,
se kun pauhaa ei muita ääniä kuulu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 09:13

Meidän naapuritalossa asuva koiraperhe saa aikaisseksi melkoisen metelin,muista en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 09:21

eikö ne sano et koiran haukku kuuluu peninkulman taakse ....mutta voin kertoa ,et tuos kerran kauniina päivänä istuskelin lammenrannalla täs pihassa ja katsoin ,kun kyy popsas sammakon niin se sammakon huuto kuului kuin kollikissan karjaisu ja varmaankin sinne kymmenenkilsan päähän ainakin....sen verran oli kovaa sammakon hätähuuto ....myöskin aasi saa kantavan huudon aikaiseksi . itse kun käväsin kotieläinpuistossa ja omput loppui joita sille aasille annoin niin hän kyllä karjas siihen mallin lisää ,et sekin kuului ainakin tuonne 10 km asti...

Lisätty: 08.07.2010 - 19:35

nauraa valpperin lohkaisulle , niin et silmist vesi valuu ... kyökkipeto hehee :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:30

Sinivalas on maailman kovimman äänen omistaja, mutta ei taida Suomen merissä olla.
Joten heitän aasin kiljahduksen kuuluvimmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 11:18

Vekkaisin karhua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 20:21

Minäpä veikaan sen olevan Kaakkuri.

Lisätty: 08.07.2010 - 20:23

Pesimäpaikoillaan kaakkuri päästelee helposti tunnistettavia, pitkälle kantavia yksisävyisiä voihkaisuja. Lentoääni on luonteenomainen ka-ka-ka-ka-ka-ka. Ennen parkuvaa kuorohuutelua KARR-gorlii KARR-gorrlii..., kuuluvat ooh -äänet.

Lisätty: 08.07.2010 - 20:24

Wikistä hain tuon äänen kuvauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 23:25

Palmikkopäinen blondi kävelee niityllä ja ajattelee, että tää on sitä, ou jea! Hän poimii kukkasia, ovatkos ne sinivuokkoja, nehän taitavat olla rauhoitettuja....? Ja yhtäkkiä hänen ympärillään on Puumalan leijona. Tumputtelen laiskasti leijonaa, Suomen kovinta karjujaa, hän katsoo, miten leijona pikku hiljaa innostuu. Viimein blondi tarttuu leijonaa kaulasta ja painaa sen pään rintaansa vasten. Niin. No, en oikein tiedä laillisuudesta, mutta nyt se päästää esiin kaikki tunteensa irralleen ja siitä tulee pitelemätön karjuva ja huutava peto. Leijonalla on sinivalkoinen viitta! Se on Suomen Puumalan leijona! "Den glider in":n tahtiin. Hyvä Suomi!

Leijonilla pentujen ääntely koostuu yleensä nau'unnasta, joka saattaa vaihdella lyhyistä ja kiihtyvyyttä osoittavista vinkaisuista tuskaiseen ulvontaan. Kaikista tunnetuin leijonien ääntelytavoista on kuitenkin karjunta, jonka urokset oppivat ollessaan noin vuoden ikäisiä ja naaraat hiukan myöhemmin. Leijonan karjunta voi parhaimmillaan kuulua jopa kahdeksan kilometrin päähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 11:40

Minäpä veikkaan sutta. Suden ulvonta olisi sellainen ääni, jota en oikeasti haluaisi kuulla millään seudulla , missä vakituisesti asustaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:35

Suden ulvonta kuuluu kilometrien päähän. Vaikka Onttopohja tuossa aiemmin tuumaili että blondeistakin ääntä lähtee, mutta ei se kilometrien päähän kantaudu vaikka kuinka blondi olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 23:06

Kyllä sian vinkuna aika kantava on.