No en ole pitkilleen kysäissyt, mutta nyt se tulee. Mitä laitatte ruuaksi tänään? Vai pääsetkö toisten tekemän ruuan maisteluun?

Lisätty: 08.07.2010 - 20:06

Ai mitäkö kokkasin tänään. Tein itselleni ison annoksen fetasalaattia jonka söin näkkärin kanssa. Lopuksi pistelin hedelmäsalaattia. Todellakaan näin kuumalla ei paljoa viitsi keitellä jos ei ole aivan pakko. Lisäksi tarkoitus on pudottaa painoa hieman.

Avainsanat: menu torstai

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 09:44

Pariloin lohifilettä..kaivan omasta maasta perunat niitä keitän... raikasta vihannes-salaattia..ja vielä otan tuolta penkistäni kesäkurpitsan...viipaloin reiluja siivuja mitkä pariloin myös..maustan aromisuolalla ripaus curryä ja reilusti mutapippuri sulatejuustoa päälle sulamaa...ja jos haluttaa voi pariloda sipulirenkaita vielä päälle..kun on oman maan sipulia...pehnevät ihanasti..
Jälkiruuaksi mansikoita mitä kävin eilen poimimassa tuola lähellä olevalta mansikkapellolta..Maksoivat 3 euroa kilo..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 09:03

Salaattilinjalla mennään näin helteillä. Tänään luvassa broileri-vuohenjuusto-vihannespöperöä. Lisäksi vaan leipää ja juotavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 09:05

No tänään on suunnitelmana lohkoperunat ja paneroidut lohifileet ja jälkkäriksi jäätelöä...

paistan lohifileet rasvakeittimessä sen jälkeen laitan nuo fileet uunovuokaan keitän jauhe katkarapukeiton puolet vähemmällä nesteellä ( kaadan sen fileiden päälle) ja pussillinen juustoraastttakoko jutun päälle ja uunniin hautumaan joksikin aikaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 09:14

eilen tehtiin nötköttisoppaa sen verran ,et sitä syömme tänäänkin tai isäntä syö ,itse poimin yrttitarhasta salaatteja ,yrttejä ym antimia ja ehkä sekaan tonnikalaa tai kanaa ,jotta noilla eväillä tänään ...jos ihmettelet mikä se soppa on niin se tehdään sika ja naudanlihasäilykkeestä kuten mikä soppa tahansa ,nyt paistoin sitä lihaa pannulla siinä kun on niin paljon läskiä ,jotta se läski suli pannuun ja keitto oli kevysempää ...tuo on sellainen kerran kesässä syötävä herkku ja nopea tehdä ..simppeli ruoka ...jälkkäriks hiipailen tuonne puutarhaan punaisten mansikoiden luokse ja popsin niitä sieltä suoraan suuhuni ....jot jälkkärikin on simppeliä hyvää herkkua...

Lisätty: 08.07.2010 - 19:38

jee pääsinkin valmiiseen pöytään syömään vaikka mitä ja marjapiirakka oli erinomaista jälkkäriä kera kaffeen... njam :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 09:23

Joka-aamuiseen kysymykeen vastaan: jotain valmista kaupasta eli Stockan herkun tiskiltä. kylmää ruokaa eli salaatintapaista ilmeisesti. Kotimaisia mansikoita, niitä surkean pienikokoisia, sorruin ostamaan eilen ja niitä jälkiruoaksi.

Lisätty: 09.07.2010 - 10:18

Muutin hieman suunnitelmaa ja ostin tarpeita horiatiki-salaattiin, fetaa (sitä aitoa, kreikkalaista, ei mitään salaattijuustoa), lisänä tomaattia, kurkkua ja salaattisipulia. Ihan sopivaa helleruokaa, mietinnässä nyt viikonlopun helleruoat, vai meniskö suosiolla ravintolaan.
Stockalla mansikat 2,99 kg, niitä tuli jo eilen ostettua, tänään varmaan lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 17:21

Ei jaksa tällä helteella laittaa kun aamuisen kaurapuuron, Päivällä Keuruun hipelöintimarkkinoilla ostin
kaupasta laksitrituutin ja nyt illalla söin viilitalkkunan. Siinä taas menu. Laimeaa sokerinto mehua
monta lasia päivän kulueesa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 19:42

Vastailen vasta nyt, kun en aiemmin tiennynnä mitä sitä söis kun mittari puhkoo 32:ta, nii ei oikein ruokatuta, huh.. joten päädyin sitten tekemään kreikkalaist salaattii ja savusiikaa siihen kylkeen paahtoleivän ja oluen kera, näillä tänään:)
Mutta paljastappa salaisuutes, mitä ite tänään murkinoit/kokkailit, kyseleepi täält hän?;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 20:05

Jauhelihakeitto maistui näin kuumalla päivällä. Jälkiuunileivän, juuston ja ohrapirtelön kera. Itse en osallistunut valmistukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 23:07

Aamusella lähdettiin Oripäähän maatalousnäyttelyyn.Oli niin kuuma ei tehnyt mieli mitään muuta kun parikertaa kahvia ja voileivät .Kotona keitettiin taasen ihania pikkusiiklejä .Silliä ja salaattia, joumaksi piimää.Ei kovin kummosta mutta kelpasi molemmille.Oli meillä juomapullot matkassa mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:36

Tein pitkästä aikaa kaalilaatikkoa, ja hyvää oli.